Sökning: "interjuver"
Visar resultat 1 - 5 av 107 uppsatser innehållade ordet interjuver.
1. Förskollärarens ledarskap i förskolan
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Förskolan har genomgått en stor förändring genom årtionden. Genom att förskolan skrevs in i skollagen (SFS 2010:800) kom förskolan att tillhöra utbildningssystemet 2010, det medförde även att förskollärare fick förskollärarlegitimation och då även ansvaret över undervisningen i förskolan. LÄS MER
2. “Vi är ju bra på att fotografera, men vi tar det inte ett steg längre” : En kvalitativ studie om hur förskollärare ser på barns delaktighet i dokumentationsarbetet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare ser på barns delaktighet i dokumentationsarbetet samt hur förskollärare arbetar för att göra barn delaktiga. Fokuset i studien är att studera barns delaktighet i dokumentationen. LÄS MER
3. ”Slåttermarken var troligtvis stängslad, och korna fick bo i skogen” : en jämförande studie av skogsbeten i Örebro och Västerbottens län
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : En studie som jämfört skillnader i skogsbeten i två delar av Sverige, Örebro län och Västerbottens län. Genom interjuver med lantbrukare och tjänstemän har denna studie samlat in data gällande deras drivkraft till att bevara traditionen bakom skogsbeten. LÄS MER
4. Det absoluta gehörets betydelse i gehörsundervisning – En intervjustudie utifrån både elevers och lärares perspektiv på gymnasieskolan och musikhögskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : This study focuses on ear training at secondary and university level where the phenomenon of absolute pitch is in focus. The study is partly from the perspective of two groups: students with absolute pitch, and teachers with experience teaching students with absolute pitch. LÄS MER
5. Det är en lugn stund på dagen... : En kvalitativ studie om lärares resonemang och andvändning av tyst läsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med den här studien är att ta reda på hur lärare i årskurs 1–3 använder tyst läsning i undervisningen och hur de väljer att följa upp den tysta läsningen. Studien har en kvalitativ ansats med semistrukturerade interjuver. I studien deltog sex respondenter från olika skolor. LÄS MER