Sökning: "interkulturell marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden interkulturell marknadsföring.

  1. 1. Interkulturell Branding : En kulturell jämförelse mellan reklamfilmer och metoderna till att marknadsföra med hjälp av reklamfilm hos olika nationaliteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Joshua Clay; [2020]
    Nyckelord :Branding; Varumärkesutveckling; Reklamfilm Kultur; Nationella marknader;

    Sammanfattning : För att etablera ett varumärke bland människor behövs marknadsföring. Men hur man ska marknadsföra är en komplicerad process, då det är många delar som behövs struktureras upp för att skapa en sammanfattande kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Bakalarska; Alexandra Schytt; [2015]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Reklam; Reklambudskap; Anpassning; Interkulturell; Kultur; Hofstede; Maktdistans; Osäkerhetsundvikande; Individualism; Maskulinitet; Långsiktig tidsorientering; Eftergivenhet; IKEA;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER

  3. 3. Affärsvärldens kameleont : En studie på B2B nivå om interkulturella kompetenser hos en salesmanager

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Johansson; Anita Terzic; [2013]
    Nyckelord :Sales management; business relationships; global mindset; cultural differences; intercultural communication; intercultural competence; Salesmanagement; affärsrelationer; globalt tankesätt; kulturella skillnader; interkulturell kommunikation; interkulturell kompetens;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för de kompetenser en internationellsalesmanager behöver för att hantera interkulturella möten. Därför ska de kulturellaskillnader som kan uppstå i interkulturella sammanhang samt olika sätt att hantera dessaundersökas. LÄS MER

  4. 4. Är banken till för alla? : En fallstudie om bankers utmaningar och möjligheter i tjänstemötet med invandrarkunden

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ioana Monciu; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag har cirka 20 procent av Sveriges befolkning invandrarbakgrund. Trots detta är invandrare som målgrupp mycket ouppmärksammade. Sverige är idag en mångkulturell marknad, och därför är det viktigt för företag och organisationer att ständigt revidera sin bild av kunder och deras önskemål och behov. LÄS MER

  5. 5. En ökenstorm i Sverige - Hur kan företag hantera förändrade förutsättningar i ett mångkulturellt samhälle?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jerry Strömberg; Karin Sandström; [2004]
    Nyckelord :tjänstemarknadsföring; interkulturell kommunikation; mångfald; word-of-mouth; systemteori; invandrare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : PROBLEM: En demografisk förändring i form av en ökad kulturell heterogenitet har på kort tid ägt rum i Sverige liksom i många andra länder. Idag har nästan 2 av 9 miljoner invånare i Sverige invandrarbakgrund. LÄS MER