Sökning: "intern marknadsföring inom tjänsteföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring inom tjänsteföretag.
1. Säsongsanställda i tjänsteföretag: : En kvalitativ studie i hur företag överför servicekultur till säsongsanställda.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Säsongsanställda i tjänsteföretag: En kvalitativ studie i hur man överför servicekultur till säsongsanställda. Kurs: Företagsekonomi III - detaljhandel och service management, examensarbete (kandidat) – 15hp - VT18 Syfte och forskningsfrågor: Vad har säsongsanställd servicepersonal för betydelse för ett företag i paketresebranschen och hur kan den interna servicekulturen överföras till de säsongsanställda? Följande delsyften har analyserats och klargjorts: 1. LÄS MER
2. Låt inte gästen få sista ordet. : En kvalitativ studie om hur tjänsteföretag inom besöksnäringen arbetar och skulle kunna arbeta med Sociala medier, WOM och eWOM
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Internet har utvecklats snabbt de senaste åren och med utvecklingen har sociala medier blivit en stor del av Internet. Sociala medier innebär all form av kommunikation som sker på Internet så som exempelvis Tripadvisor, Facebook, Twitter, Booking.com eller Instagram. LÄS MER
3. Intern marknadsföring : En jämförande studie mellan två tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ur ledningens perspektiv undersöka hur företag med olika kundgrupper arbetar med intern marknadsföring. Metod: Studien har genomförts med en kvalitativ forskningsintervju, på två företag som verkar i olika branscher. Slutsats: För tjänsteföretag ses personalen som den viktigaste tillgången. LÄS MER
4. Motiverade anställda = Nöjda kunder : En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning – ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Datum 6 juni 2013 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Marknadsföring, 15 högskolepoäng Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST), Mälardalens Högskola Författare Linda DAVIDSSON, 1989-02-10 och Jenny THYRWIND, 1986-08-22 Titel ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Handledare Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord Intern marknadsföring, Motivation, Kommunikation, Retention och Kundlojalitet Frågeställning Hur kan ett litet tjänsteföretag utforma intern marknadsföring för att öka kundretentionen? Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur vi kan utforma en handlingsplan för intern marknadsföring inom ett litet tjänsteföretag för att påverka kundrelationen samt retentionen. Metod Undersökningen är baserad på ett antal kvalitativa intervjuer med medarbetare och ledning. LÄS MER
5. Outsourcing av marknadsföringsfunktionen : en fallstudie om varför tjänsteföretag outsourcar och hur det påverkar verksamheten
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : En ökad tillväxt inom tjänstesektorn och företagens strävan efter att bli mer konkurrenskraftiga har bidragit till högre användning av ett betydelsefullt verktyg i affärsvärlden: outsourcing. Outsourcing gör det möjligt för företag att köpa in tjänster som saknas internt. LÄS MER