Sökning: "international marketing and culture"

Visar resultat 6 - 10 av 91 uppsatser innehållade orden international marketing and culture.

  1. 6. The authenticity of Swedish Craft Gin : A multimodal analysis of marketing of Swedish Craft Gin for international audiences

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anton Freij; [2022]
    Nyckelord :Swedish Craft Gin · Culture · MCDA · Multimodality · Authenticity ·Locality;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate how Swedish Companies can appropriate products that have strong cultural connections towards other nations or cultures and reintroduce them onto an international market in an authentic way, with emphasis on their Swedish locality. To do this, the study used the booming market of Swedish Craft Gin Distilleries. LÄS MER

  2. 7. Cultural awareness for competitiveness in the global market  IKEA’s Japan adventures as case study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Yulia Lindholm; [2022]
    Nyckelord :Culture; Culture awareness; Globalization; Marketing Mix; Adaptation; Standardisation; Case Study;

    Sammanfattning : In internationalisation, entering new markets is a challenging and risky process.  There are various factors to consider when planning a strategic approach to meet the demand and preferences of customers in a foreign market. To meet this challenge, knowledge of the new market plays a major role in the outcome of internationalization. LÄS MER

  3. 8. Inhemskt producerad, globalt distribuerad, målgrupp negligerad?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Maelum; Anton Olsson; Ludvig Lorichs; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklamstandardisering; Kultur; Semiotik; Perceptionsknep; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: ​S​yftet med studien är att undersöka kulturell påverkan av kreativa inslag i standardiserad reklam. Med studien vill författarna bidra marknadsföringsbyråer med en utökad förståelse för hur den kultur som är associerad med landet inom vilken byrån agerar kan ha en omedveten påverkan på produktionen av reklamfilm. LÄS MER

  4. 9. Svenska regionmuseers användning av sociala medier

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Marika Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Museum; Social Media; Materiality; Digital Culture; Museum Collections; Museology; Facebook; Instagram; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how and for what purposes Swedish regional museums are using social media, how they are representing themselves and how they are adapting to the norms and informal standards on social media platforms. The study also examines how the materiality and authenticity of museum collections are portrayed by the museums through social media. LÄS MER

  5. 10. The Influence of Social Media Content on Youth Tourism: Can Culture Play a Role?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nadezhda Tsankova; Iva Pervan; [2020]
    Nyckelord :social media; youth tourism; cultural differences; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate the influence of social media content on youth tourism by assessing the perceptions of youth travelers from four countries - Bulgaria, Croatia, Sweden, and the Netherlands. Therefore, the purpose of this thesis is to examine the cultural differences of youngsters’ attitudes towards social media use in travel planning. LÄS MER