Sökning: "internet som kommunikationsverktyg"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden internet som kommunikationsverktyg.

  1. 11. Word of Web : - en studie om researrangörers användning av sociala medier som marknadsföringkanal

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johanna Olsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala plattformar; Relationer; Word of mouth; Medaktörer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att studera hur marknadsföring via social media på olika sätt är viktigt för researrangörer, samt vilka faktorer som kan påverka kommunikationen mellan researrangör och kund. Jag har valt att göra en fallstudie på Fritidsresors användning av sociala medier. LÄS MER

  2. 12. Marknadsföring av miljövänliga produkter på internet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Malin Sjögren; Gunilla Heimdahl; [2012]
    Nyckelord :Miljöinriktad marknadsföring; Miljövänliga produkter; Internet som kommunkationsverktyg; Green marketing; Environmentally friendly products; Internet as a communication tool;

    Sammanfattning : Individer i samhället bär ansvaret för att bevara en hållbar konsumtion och göra bättre val somfrämjar naturens resurser. Detta kan fördelaktigt nås genom köp av produkter som är bättre förmiljön. Det är dock viktigt att företagen som säljer dessa, tydliggör de miljömässigabudskapen till kunderna. LÄS MER

  3. 13. TripAdvisors roll i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Oliver Barbir; Emma Karlsson; Isabell Magnusson Glad; [2012]
    Nyckelord :tripadvisor; sociala medier; marknadskommunikation; relationsmarknadsföring; varumärkesbyggande; ewom; tillförlitlighet på internet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera hur hotellverksamheter nyttjar sociala mediet TripAdvisor som en del i deras marknadskommunikation och relationsskapande gentemot aktuella och potentiella gäster. Frågeställning: Vilken roll spelar TripAdvisor för hotell i södra Sverige när de kommunicerar med sina gäster? Metod: Det empiriska materialet har samlats in genom en kvalitativ ansats, där sju intervjuer har genomförts med hotellchefer och marknadsföringsansvariga på hotell placerade i Malmö och Helsingborg. LÄS MER

  4. 14. Förutsättningar för distanskommunikation mellan reklambyråer och kunder : En intervju- och enkätundersökning

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknologi

    Författare :Sara Karlsson; Åsa Horn; [2012]
    Nyckelord :telecommunication; advertising agencies; clients; internet based communication tools; distanskommunikation; reklambyrå; kund; internetbaserade kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : Små reklambyråer har, i skuggan av den ekonomiska krisen, fått konkurrens om sina kunder av större reklambyråer och tryckerier. En lösning kan vara att skapa relationer till företag utanför närområdet. Internetbaserade verktyg för distanskommunikation skulle i sådana fall kunna erbjuda ett bra komplement till det fysiska mötet. LÄS MER

  5. 15. Bloggen som relationsskapande medel – En diskursanalys av två företagsbloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Mateus Lundahl; Sofia Jansson; Fredrik Olof Dahlskog; [2010]
    Nyckelord :Blogg; diskurs; relation; identitet; kunskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats är en studie om diskurser i företagsbloggar. Litteraturen om relationsmarknadsföring beskriver hur framväxten av Internet har medfört en stor andel nya kommunikationsverktyg för marknadsförare. LÄS MER