Sökning: "internet som kommunikationsverktyg"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden internet som kommunikationsverktyg.
21. ATT VÄCKA KONSUMENTERS UPPMÄRKSAMHET I ETT REKLAMFYLLT SAMHÄLLE : - Från ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Abstract Title: To attract costumers attention in a advertisingfilled community - From a company view Authors: Kerstin Ivarson and Diana Kuttner Advisor: Navid Ghannad. Level: Bachelor thesis in Marketing, (15 Swedish credits), Spring 2009 Key words: Media, media noice, communication tool, communication chanel, startling, advertising, advertisingfilled, message Question: How does the message from companies reach out to the customers in a advertisingfilled community? Purpose: To examine how the companies should use marketing to attract attention in a fast developed community and in that way reach the customers. LÄS MER
22. Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro. Författare: Johanna Kojan, Pamela Persson, Sanna Sultan Handledare: Mats Heide, Charlotte Simonsson Nyckelord: Kommunikation, trender, taktiker, modebranschen. LÄS MER
23. E-handel : En studie av Internet som kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Internet är en kanal för marknadsföring som under de senaste åren ökat kraftigt världen över. Internets framgång har medfört att företag och organisationer kan utnyttja webben för att utveckla sina affärer både taktiskt och strategiskt. LÄS MER
24. Varumärke.com – en studie i att kommunicera sin varumärkesidentitet på internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Dagens samhälle har blivit alltmer komplext vilket lett till att företag måste söka nya tillvägagångssätt för att hävda sig i den alltmer rådande konkurrensen. Företag måste i och med globaliseringens framfart bli mer effektiva i sin marknadsföring och på något vis skapa mervärde hos konsumenten för att urskilja sig gentemot sina konkurrenter. LÄS MER
25. Bloggen som verktyg : En kvalitativ studie kring bloggen som ett kommunikationsverktyg i arbetet med att stärka och bygga kundrelationer samt varumärke
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Då Internet är det mest växande nutida mediet där konkurrensen och informationsbruset är enormt, krävs idag en lockande lättillgänglighet i företagens webbsidor. Många människor gör numera aktiva val för att undvika direkt reklam samtidigt som skepsisen kring extern företagsinformation ökar. LÄS MER