Sökning: "internet som kommunikationsverktyg"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden internet som kommunikationsverktyg.

  1. 21. ATT VÄCKA KONSUMENTERS UPPMÄRKSAMHET I ETT REKLAMFYLLT SAMHÄLLE : -         Från ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Kerstin Ivarson; Diana Kuttner; [2009]
    Nyckelord :Media; mediebrus; kommunikationsverktyg; kommunikationskanal; uppseendeväckande; reklam; reklamfyllt; budskap;

    Sammanfattning : Abstract Title:                                    To attract costumers attention in a advertisingfilled community - From a company view   Authors:                              Kerstin Ivarson and Diana Kuttner   Advisor:                              Navid Ghannad.   Level:                                  Bachelor thesis in Marketing, (15 Swedish credits), Spring 2009   Key words:                          Media, media noice, communication tool, communication chanel, startling, advertising, advertisingfilled, message   Question:                             How does the message from companies reach out to the customers in a advertisingfilled community?   Purpose:                              To examine how the companies should use marketing to attract attention in a fast developed community and in that way reach the customers. LÄS MER

  2. 22. Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Kojan; Pamela Persson; Sanna Sultan; [2009]
    Nyckelord :kommunikation; trender; taktiker; modebranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro. Författare: Johanna Kojan, Pamela Persson, Sanna Sultan Handledare: Mats Heide, Charlotte Simonsson Nyckelord: Kommunikation, trender, taktiker, modebranschen. LÄS MER

  3. 23. E-handel : En studie av Internet som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lovisa Larsson; Adisa Mesanovic; [2008]
    Nyckelord :E-business; Companies; Marketing; Channels; Internet; E-handel; Företag; Marknadsföring; Kanaler; Internet;

    Sammanfattning : Internet är en kanal för marknadsföring som under de senaste åren ökat kraftigt världen över. Internets framgång har medfört att företag och organisationer kan utnyttja webben för att utveckla sina affärer både taktiskt och strategiskt. LÄS MER

  4. 24. Varumärke.com – en studie i att kommunicera sin varumärkesidentitet på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Eklund; Pierre Dornonville De La Cour; [2008]
    Nyckelord :Identitet; internet; marknadskommunikation; personlighet; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens samhälle har blivit alltmer komplext vilket lett till att företag måste söka nya tillvägagångssätt för att hävda sig i den alltmer rådande konkurrensen. Företag måste i och med globaliseringens framfart bli mer effektiva i sin marknadsföring och på något vis skapa mervärde hos konsumenten för att urskilja sig gentemot sina konkurrenter. LÄS MER

  5. 25. Bloggen som verktyg : En kvalitativ studie kring bloggen som ett kommunikationsverktyg i arbetet med att stärka och bygga kundrelationer samt varumärke

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Erica Hallin; [2008]
    Nyckelord :blogga; bloggar; kommunikation; marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Då Internet är det mest växande nutida mediet där konkurrensen och informationsbruset är enormt, krävs idag en lockande lättillgänglighet i företagens webbsidor. Många människor gör numera aktiva val för att undvika direkt reklam samtidigt som skepsisen kring extern företagsinformation ökar. LÄS MER