Sökning: "internet som kommunikationsverktyg"

Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden internet som kommunikationsverktyg.

  1. 6. Positioneringsstrategier för konsultbolag inom TV- och mediabranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Mathias Lyngman; David Norell; [2015]
    Nyckelord :professional service firms; virtous cycle; dynamic capabilities; positioneringsstrategi; media; tv; dynamiska förmågor; psf; kunskapsintensiva bolag; affärsmodell; aktivitetssystem;

    Sammanfattning : TV- och mediabranschen drivs på av teknikutveckling och är under förändring där allt fler konsumenter väljer att konsumera video via internet vilket ställer krav på aktörerna i TV-branschen. Traditionella TV-operatörer försöker förändra sina affärsmodeller, branschgränser blir mer otydliga där bolag som tidigare ansvarat för it-infrastrukturen försöker ta större del av värdekedjan, nystartade företag ser sin chans att konkurrera samt globala aktörer som Google och Apple blir allt större hot. LÄS MER

  2. 7. Utveckling av kommunikationsapp för servicebranschen : Swapp – för ett enklare restaurangbesök

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Cantona Luthon Hagvinprice; [2015]
    Nyckelord :Mobile Application; xcode; IOS; iPhone Operative System; mobile devices; API; programming; Mobilapplikation; Xcode; IOS; iPhone Operativssystem; mobile devices; API; programmering.;

    Sammanfattning : In recent years there have been many breakthroughs in software and hardware, which has increased the demand for mobile application development. Technology and innovation today has a big impact on how we live our lives as cell phones and the internet have taken market share and has become a part of everything we do, which is forcing companies to become more digitalized. LÄS MER

  3. 8. Är det egentligen inte bara ett slöseri med tid och pengar? : En kvalitativ studie i användandet av sociala medier som kommunikationsverktyg 

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Sandra Stridh Mossberg; Mikaela Wärendh; [2013]
    Nyckelord :communication; two-way communication; interaction; dialogue; social media; Facebook; Twitter; kommunikation; tvåvägskommunikation; interaktion; dialog; sociala medier; Facebook; Twitter;

    Sammanfattning : Social media has become an important marketing and communication tool worldwide, mostly through the largest social platforms Facebook and Twitter. With two-way communication via Internet companies has gotten the opportunity to interact and communicate directly with their customers. LÄS MER

  4. 9. Modebloggarnas makt : Hur produktplacering i modebloggar påverkar försäljningen i volymmärkesbutiker

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jennifer Ige; Irini Mouratidis; [2013]
    Nyckelord :produktplacering; internetmarknadsföring; modebloggar; volymmärken;

    Sammanfattning : By exposing their products in blogs, companies have the opportunity to reach out to hundreds of thousands of consumers daily. Instead of using conventional Internet advertising such as banners and ads, some companies chose to make use of product placement in blogs. LÄS MER

  5. 10. E-marketing - ett modernt kommunikationsverktyg : En studie som presenterar alternativa marknadsföringsåtgärder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ludvig Gårdebäck; Magnus Lannehed; [2013]
    Nyckelord :e-marketing; digital marketing cycle; SEO; customer relationship; alternative marketing procedures; e-marketing; sökmotoroptimering; kundrelationer;

    Sammanfattning : Background: The use of digital marketing channels during the last years has increased significantly, especially the use of marketing on the Internet. Hence the communication chart of marketing has been redrawn. The technological development has had a major impact on the marketing discipline. LÄS MER