Sökning: "internet som kommunikationsverktyg"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden internet som kommunikationsverktyg.
16. Fashion 2.0- Modeföretagets nya digitala strategi
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur svenska modeföretag innovativt använder Internet för att kommunicera med kunden på en global marknad. Intervjuer har skett med sex svenska modeföretag, två utomstående PR-byråer och med en trendanalytiker. LÄS MER
17. Service Managementprogrammet och dess marknadskommunikation: ett informationsflöde från universitet till student
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte Med denna studie vill vi bredda och fördjupa våra kunskaper inom ämnet marknadskommunikation genom att undersöka vad som påverkar en ung generation vid valet av högskoleutbildning. Syftet med vår uppsats är att undersöka om det uppstår eventuella gap i informationsflödet mellan avsändare och mottagare. LÄS MER
18. Den interaktiva tavlan : "Ett konstigt verktyg där framme som man kan klicka på" eller ett pedagogiskt hjälpmedel?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : En interaktiv tavla är en teknisk utrustning med en rörelsekänslig skärm kopplad till en dator, projektor och ett nätverk. Med hjälp av den interaktiva tavlan får läraren lätt tillgång till internet, interaktiva program och kan göra undervisningen mer tydlig och strukturerad. LÄS MER
19. Vem? Säger vad? I vilken kanal? Till vem? Med vilken effekt? : Bloggen som en del av företags marknadskommunikation
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund och problem: Bloggen som marknadskommunikationsverktyg har ökat de senaste åren. Företag har börjat kommunicerar budskap via bloggtexter med förhoppning om att öka dess trovärdighet och därmed effekt, vilket väckt en debatt angående produktplacering och smygreklam. LÄS MER
20. "Det går inte att klara sig utan e-post" : en studie om e-postanvändandet vid Länsstyrelsen Blekinge
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : E-post har förändrat människors arbetsliv då det ger snabbare kommunikation till en obetydlig kostnad. E-post skickas på ett par sekunder, utan att avsändaren behöver ta hänsyn till avstånd eller dyra kostnader. E-post är enkelt och den mest ursprungliga tekniken på Internet. LÄS MER