Sökning: "internet som kommunikationsverktyg"

Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden internet som kommunikationsverktyg.

  1. 16. Fashion 2.0- Modeföretagets nya digitala strategi

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Bengtsson; Kristian Gustafsson; Lina Jönsson; [2010]
    Nyckelord :Mode; digital strategi; kommunikationsverktyg; social media; kundrelation.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur svenska modeföretag innovativt använder Internet för att kommunicera med kunden på en global marknad. Intervjuer har skett med sex svenska modeföretag, två utomstående PR-byråer och med en trendanalytiker. LÄS MER

  2. 17. Service Managementprogrammet och dess marknadskommunikation: ett informationsflöde från universitet till student

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Shahin Alex Mollaei; Henrik Politis; Philip Elmblad; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadskommunikation; generation y; högskola; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Med denna studie vill vi bredda och fördjupa våra kunskaper inom ämnet marknadskommunikation genom att undersöka vad som påverkar en ung generation vid valet av högskoleutbildning. Syftet med vår uppsats är att undersöka om det uppstår eventuella gap i informationsflödet mellan avsändare och mottagare. LÄS MER

  3. 18. Den interaktiva tavlan : "Ett konstigt verktyg där framme som man kan klicka på" eller ett pedagogiskt hjälpmedel?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Victoria Antonsson; [2010]
    Nyckelord :designteori; fokusgrupper; interaktiv tavla; multimodalitet; smartboard;

    Sammanfattning : En interaktiv tavla är en teknisk utrustning med en rörelsekänslig skärm kopplad till en dator, projektor och ett nätverk. Med hjälp av den interaktiva tavlan får läraren lätt tillgång till internet, interaktiva program och kan göra undervisningen mer tydlig och strukturerad. LÄS MER

  4. 19. Vem? Säger vad? I vilken kanal? Till vem? Med vilken effekt? : Bloggen som en del av företags marknadskommunikation

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Josefine Barsk; Sofia Lindberg; [2009]
    Nyckelord :Marketing communication; blogs; corporations; effect; credibility; Marknadskommunikation; bloggar; företag; effekt; trovärdighet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Bloggen som marknadskommunikationsverktyg har ökat de senaste åren. Företag har börjat kommunicerar budskap via bloggtexter med förhoppning om att öka dess trovärdighet och därmed effekt, vilket väckt en debatt angående produktplacering och smygreklam. LÄS MER

  5. 20. "Det går inte att klara sig utan e-post" : en studie om e-postanvändandet vid Länsstyrelsen Blekinge

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Frida Blixt; Lars Forselius; [2009]
    Nyckelord :Effektivitet; e-post; e-postfilter; informationsöverflöd; kommunikation; sociala mönster. ;

    Sammanfattning : E-post har förändrat människors arbetsliv då det ger snabbare kommunikation till en obetydlig kostnad. E-post skickas på ett par sekunder, utan att avsändaren behöver ta hänsyn till avstånd eller dyra kostnader. E-post är enkelt och den mest ursprungliga tekniken på Internet. LÄS MER