Sökning: "johan anselmsson"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden johan anselmsson.
1. Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg? Seminariedatum: 2019-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i Marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Rebecca Andrén, Lisa Appelqvist och Emma Skäremo Handledare: Johan Anselmsson Fem nyckelord: Varumärkesplattform, Varumärkesstrategi, Varumärke, Byråer, Plattform Syfte: Studiens syfte är att explorativt och beskrivande undersöka hur konsulter arbetar med varumärkesplattformar samt att skapa förståelse kring processen bakom hur en varumärkesplattform växer fram. För att uppnå syftet måste inledningsvis varumärkesplattformens beståndsdelar och struktur undersökas. LÄS MER
2. Culture's Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in China and the U.S.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Culture’s Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in the U.S. LÄS MER
3. Företags och konsumenters motiv och förväntningar kring att engagera sig i lojalitetsprogram
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel:Företags och konsumenters motiv och förväntningar kring att engagera sig i lojalitetsprogram. Författare :Malin Börsbo och Sara Lindskog Handledare: Johan Anselmsson Problem: I litteraturen kring relationsmarknadsföring och lojalitetsprogram, eller kundklubbar som det också kallas, är företagsperspektivet idag det dominerande. LÄS MER