Sökning: "köpbeteende H M"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden köpbeteende H M.
1. Klädproduktion av gamla textilier i fysisk butik
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur cirkulär ekonomi kan implementeras in i klädindustrin med fokus på stickade och virkade textilier. Detta genom att studera hur direkt återproduktion av kläder i konsumentbutik skulle se ut, med att ta inspiration från ett redan befintligt koncept. LÄS MER
2. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER
3. Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. LÄS MER
4. CSR i tiden - hur påverkas klädesbranschen och dess konsumenters köpbeteende av den ökade miljömedvetenheten?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte är att från olika synvinklar spegla hur H&M kommer att anpassa eller tvingas anpassa sin verksamhet till de nya förhållanden som råder. CSR har expanderat de senaste åren och H&M har satsat på att implementera CSR i hela organisationen och är idag marknadsledande, men har fortfarande långt kvar. LÄS MER
5. Corporate Social Responsibility : En studie om svenska konsumenters attityder och köpbeteende
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I dagens samhälle kan en tendens urskiljas att ökade krav ställs på företag gällande miljö, etik och sociala frågor. Därmed har begreppet CSR (Corporate Social Responsibility) vuxit fram och många branscher arbetar idag aktivt med socialt ansvarstagande. LÄS MER