Sökning: "köpintentioner"

Visar resultat 31 - 35 av 67 uppsatser innehållade ordet köpintentioner.

  1. 31. Influencermarknadsföringens processer : En studie om influencermarknaden ur ett aktörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Davidsson; Klara Berglind; Elin Persson; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; micro influencers; marketing engagement; marknadsföringsprocess; Influencermarknadsföring; mikroinfluencers; engagement; marknadsföringsprocess;

    Sammanfattning : Användningen av influencers på sociala medier har kommit att bli en populär strategi imarknadsföringssyfte bland företag i många olika branscher. Företagens användande avkända personer i marknadsföringssyfte är ett sedan länge tilltaget begrepp, men under det senaste decenniet syns influencermarknadsföring tillträda som ett alternativ till traditionell celebrity endorsement och är en stor del av den digitala marknadsföringen som görs idag. LÄS MER

  2. 32. Vill du bli medlem? : En kvantitativ studie om studenters köpintentioner gentemot Mälardalens studentkår.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Vahlkvist; Max Gren; [2020]
    Nyckelord :Trust commitment; Mälardalens studentkår; purchase intentions; communication strategy; attitude; Förtroende; engagemang; Mälardalens studentkår; köpintentioner; kommunikationsstrategi; attityd;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2020-06-07 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Jonathan Vahlkvist – (97/12/20) Max Gren – (94/02/02) Titel: Vet du ens om att jag finns? – En utredning av studentkårens marknadskommunikation. Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Förtroende, engagemang, Mälardalens studentkår, köpintentioner, kommunikationsstrategi, attityd Frågeställning: Vilka faktorer påverkar studenters framtida köpintentioner gentemot studentkåren? Avgränsningar: Faktorer: attityd, engagemang, förtroende, kommunikationsstrategi. LÄS MER

  3. 33. Describing the purchasing intention : For Swedish consumers regarding organic products

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jonas Andersson; Johan Vartanian; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats beskriver köpintentionen för ekologiska produkter och hur den kan påverkas. Studien kommer att använda sig utav Theory of Planned Behavior. Målet med arbetet är att beskriva vad som påverkar en individs köpintention med hjälp av kvalitativ analys av semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 34. Unga vuxna och kreditkort : En kvalitativ studie om attityder, köpintentioner och kunskapsnivåer

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :August Karlsson; Anna Nezamabadi; [2020]
    Nyckelord :Credit cards; Attitudes; Purchase intentions; Theory of planned behavior; Kreditkort; Attityder; Köpintentioner; Teorin om planerat beteende;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att öka förståelsens för unga vuxnas förhållningsätt till kreditkort som genomfördes genom att undersöka dess attityder, köpintentioner och kunskaper. Studiens resultat kan vara betydande för banksektorn som har en potentiell lång affärsrelation med kundsegmentet. LÄS MER

  5. 35. Studenters attityder gentemot influencers på Instagram : en studie om hur högskolestudenters attityder och köpintentioner påverkas av influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linn Grundsten; Isabella Öhman; [2020]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Instagram; Influencer; Consumer Purchase Behavior; Consumer Attitudes; Sponsored Instagram Posts; Influencer marketing; Instagram; Influencer; Köpintentioner; Konsumenters attityder; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Rapporten undersöker vilka faktorer i influencers sponsrade inlägg på Instagram som påverkar studenters attityder gentemot influencers. Vidare undersöks hur influencer marketing påverkar studenters köpintentioner. LÄS MER