Sökning: "köpintentioner"
Visar resultat 26 - 30 av 67 uppsatser innehållade ordet köpintentioner.
26. Bidrar kunskap till hållbara köpintentioner? : En kvantitativ studie om vad som påverar konsumenters köpintentioner till rPET
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilindustrin är den mest förorenande industrin efter oljeindustrin och ett mål är därför att arbeta med mer återvunna fibrer. Dock väljs ofta dessa alternativ bort av konsumenter även fast en viss efterfrågan har identifierats. LÄS MER
27. Influencer marketing and its effectiveness on consumers’ attitudes and purchase intention
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Social media is nowadays one of the best ways to reach new potential customers. Social media platforms allow influencers to promote brands and reach even more customers. These new platforms are relatively untested as regards its effectiveness. LÄS MER
28. Marknadsfört hållbarhetsarbete : En studie om konsumenters attityder till marknadsfört hållbarhetsarbete från svenska modeföretag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konsumenter idag visar stort intresse för hållbarhet, vilket blir en allt viktigare fråga i dagens modeindustri. Hur modeföretag på den svenska marknaden väljer att marknadsföra och kommunicera sitt hållbarhetsarbete har stor inverkan på konsumenters attityder och köpintentioner. LÄS MER
29. Hur ser våra intentioner ut? : En studie om betydelsen av kön och utbildningsnivå i relation till konsumenters etiska köpintentioner
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : .... LÄS MER
30. Effekten av negativ elektronisk ”word of mouth” på konsumenters attityder och köpintentioner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study examines the effect of electronic Word-of-Mouth (eWOM) on consumers’ purchasing decision process, more specifically: How does consumer attitudes and purchasing intent toward companies and their products affected by negative eWOM on social media. The study is based on three-component model of attitudes which identifies attitude as the awareness, assessment and readiness to act. LÄS MER