Sökning: "köpintentioner"

Visar resultat 26 - 30 av 67 uppsatser innehållade ordet köpintentioner.

  1. 26. Bidrar kunskap till hållbara köpintentioner? : En kvantitativ studie om vad som påverar konsumenters köpintentioner till rPET

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Lycke; Lisa Rosell; Emma Landström; [2021]
    Nyckelord :Theory of planned behavior; purchasing intention; knowledge; recycled polyester; rPET; Theory of planned behavior; köpintention; kunskap; återvunnen polyester; rPET;

    Sammanfattning : Textilindustrin är den mest förorenande industrin efter oljeindustrin och ett mål är därför att arbeta med mer återvunna fibrer. Dock väljs ofta dessa alternativ bort av konsumenter även fast en viss efterfrågan har identifierats. LÄS MER

  2. 27. Influencer marketing and its effectiveness on consumers’ attitudes and purchase intention

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Erica Wärme; Louise Olsson; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Online advertising; Attitudes; Influencers; Electronic word-of-mouth; Social media; Purchase intention;

    Sammanfattning : Social media is nowadays one of the best ways to reach new potential customers. Social media platforms allow influencers to promote brands and reach even more customers. These new platforms are relatively untested as regards its effectiveness. LÄS MER

  3. 28. Marknadsfört hållbarhetsarbete : En studie om konsumenters attityder till marknadsfört hållbarhetsarbete från svenska modeföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Ulverås; Maya Johnsson Rahm; Elise Hedman; [2020]
    Nyckelord :Sustainability communication; transparency; attitudes; buying intentions; Hållbarhetskommunikation; transparens; attityder; köpintentioner;

    Sammanfattning : Konsumenter idag visar stort intresse för hållbarhet, vilket blir en allt viktigare fråga i dagens modeindustri. Hur modeföretag på den svenska marknaden väljer att marknadsföra och kommunicera sitt hållbarhetsarbete har stor inverkan på konsumenters attityder och köpintentioner. LÄS MER

  4. 29. Hur ser våra intentioner ut? : En studie om betydelsen av kön och utbildningsnivå i relation till konsumenters etiska köpintentioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Robin Timms; Daniel Wagman; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 30. Effekten av negativ elektronisk ”word of mouth” på konsumenters attityder och köpintentioner

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Lababidi; Baboucarr Mboob; [2020]
    Nyckelord :Negative eWOM; Purchasing-Decision-Process; customer reviews; attitudes; purchasing intent; Negativ eWOM; köpbeslutprocess; online recensioner; attityder; köpintentioner;

    Sammanfattning : This study examines the effect of electronic Word-of-Mouth (eWOM) on consumers’ purchasing decision process, more specifically: How does consumer attitudes and purchasing intent toward companies and their products affected by negative eWOM on social media. The study is based on three-component model of attitudes which identifies attitude as the awareness, assessment and readiness to act. LÄS MER