Sökning: "kombinera kvalitativ och kvantitativ metod"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden kombinera kvalitativ och kvantitativ metod.
16. Svensk kod för bolagsstyrning - effekter på den interna kontrollen
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och syfte: Under senare år har frågor kring bolagsstyrning tilldragit sig uppmärksamhet såväl internationellt som nationellt med bakgrund av ett antal stora företagsskandaler som skakat världen. Debatten kring svensk bolagsstyrning har också aktualiserats under senare år och då till stor del handlat om bristande intern kontroll vid företagsskandaler såsom i Skandia och Prosolvia. LÄS MER
17. IAS 19 : en studie om redovisningen av förmånsbestämda pensionsplaner
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Införandet av IAS 19 Employee Benefits medförde förändringar och nyheter i Svenska börsnoterade bolags sätt att redovisa förmånsbestämda pensionsplaner. IAS 19 ställer krav på en enhetlig redovisning av ett företags samtliga pensionsförpliktelser. LÄS MER
18. Användandet av miljöledningssystem och gröna nyckeltal : – en studie av drivkrafter hos mindre företag
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Under de senaste åren har miljömedvetenheten i samhället blivit alltmer påtaglig och i synnerhet är det debatten om växthuseffekten som fått mycket stort utrymme i media. Detta har medfört att företagens intressenter börjat ställa allt högre krav på att även företagen ska ta sitt miljöansvar. LÄS MER
19. Integration genom event - America´s Cup:s förankring i Malmö
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Integration genom event – America’s Cup:s förankring i Malmö Seminariedatum: 13 januari, 2006 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatseminarium, 10 poäng Författare: Lisa Kopp, Maria Leifland, Ann Lilja Handledare: Erling Green, Christer Kedström Fem nyckelord: America’s Cup, event, integration, Malmö, stadsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera en ansats till en ny metodik för att marknads¬föra Malmö stad där event utnyttjas för att öka integrationen: ”event med samhällssyfte”. Vi använder eventet America’s Cup som fallstudie för att identifiera hur event bedrivs idag och vilka behov vår modell bör tillfredställa. LÄS MER
20. Affärsetikett - ett verktyg för framgång i affärer?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Background: Etiquette has become vital in business relationships. In today’s competitive business climate signs indicate that social competence affect whether a business deal is settled or not. This type of competence could be of crucial importance at a first business meeting and it also plays an important role for future business relationships. LÄS MER