Sökning: "kompetensutveckling och lärande för chefer"
Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden kompetensutveckling och lärande för chefer.
6. När den anställde tror på sina egna förmågor kan en kompensutveckling ske inom den offentliga förvaltningen Vård och Omsorg : En kvalitativ studie om hur ett stödjande ledarskap kan främja kompetensutveckling inom den offentliga förvaltningen Vård och Omsorg
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Denna studie har undersökt vilka förutsättningar en chef upplever sig ha för att tillämpa ett stödjande ledarskap inom den offentliga förvaltningen Vård och omsorg. Bakgrunden till denna studie bygger på att det finns ett behov av att personal som arbetar inom den offentliga förvaltningen Vård och Omsorg att utveckla sin kompetens. LÄS MER
7. A Study of Managers’ Competence Needs and Potential Benefits of an LMS at the Workplace
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Technical development creates new opportunities for technical solutions, but also places higher demands on both users and people who develop it. In addition, trends and organizational changes in the workplace constantly place new demands on employees. LÄS MER
8. Arbetsterapeuters upplevelser av möjligheter och hinder för kompetensutveckling inom demensområdet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att studera yrkesverksamma arbetsterapeuters upplevelser av möjligheter och hinder till kompetensutveckling inom demensområdet. Metod: För att besvara studien syfte valdes ett digitalt frågeformulär med en kvalitativ utformning ochen induktiv ansats. LÄS MER
9. Ett givande och tagande : En kvalitativ studie om hur första linjens chefer i kommunal hemtjänst arbetar med att motivera, utveckla och behålla medarbetare.
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur första linjens chefer i kommunal hemtjänst arbetar med att motivera, utveckla och behålla medarbetare. Undersökningens utgångspunkt är att un- dersöka vilka strategier enhetscheferna använder sig av i arbetet med att motivera och utveckla sin personal, och hur dessa strategier kan säkerställa att medarbetare väljer att stanna kvar i verksamheten. LÄS MER
10. Ledarskapets betydelse för medarbetares kompetensutveckling: ur ett ledarperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Organisationer behöver rätt kompetens för att de ska vara konkurrenskraftiga, vilket kan handla om att bibehålla eller utveckla befintlig kompetens. Ledarskapet spelar en betydande roll för medarbetares kompetensutveckling och är således en viktig del inom organisationer. LÄS MER