Sökning: "kundens beslutsprocess"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden kundens beslutsprocess.

  1. 6. Inträdes- och utträdesbarriärer : en studie över kunders rörlighet på den privata bankmarknaden

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Företagsekonomi

    Författare :Johan Wallin; Pieer Liljegren; Christoffer Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Banking; Loyalty; Quality; Relations; Switching costs;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to map out and investigate how the banking sector affects a customer’s willingness to change bank, and what the switching costs are for a customer when making these changes. A case study was performed through qualitative and quantitative questionnaires and interviews. LÄS MER

  2. 7. Vägen till det perfekta åket : En studie av en students beslutsprocess vid köp av en skidresa

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :David Forsberg; Martin Lundgren; [2007]
    Nyckelord :Enkätundersökning; Marknadsföring; Beslutsprocessen; Turism; Skidåkning; Attribut; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Sammanfattning Turismen runtom i världen omsätter varje år flera miljarder kronor och denna omsättning förväntas öka. Utvecklingen leder till ett ökande av resor och destinationer. Europa står för en stor del av världens internationella turister och enbart från Sverige reste 10 miljoner människor utomlands under 2006. LÄS MER

  3. 8. Kundens beslutsprocess vid inköp business-to-business

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Monica Jangland; Sofia Nilsson; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; inköp; beslutsprocess; business-to-business; säljar- köparrelation; Peter Gustavsson; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kunders inköpsprocess skiljer sig mellan industriella marknader och konsumentmarknader. När organisationer gör inköp handlar det ofta om stora belopp och komplexa produkter. Relationen mellan det köpande och det säljande företaget brukar vara tätare än vid vanliga konsumentinköp. LÄS MER