Sökning: "kundlojalitet och kundklubb"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kundlojalitet och kundklubb.

  1. 1. En virtuell utmärkelse: ett bevis på att du har lyckats? : En kvalitativ studie om kunders engagemang i Webhallens kundklubb och deras interaktion med dess spelifierade element

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Matilda Hermansson; Elvira Lindsnäs; [2022]
    Nyckelord :Gamification; e-handel; inre motivation; yttre motivation; självbestämmandeteorin; psykologiska behov; kundklubb; kundlojalitet; kundengagemang; design;

    Sammanfattning : Gamification innefattar element från spelvärlden som används i en icke spelrelaterad kontext eller miljö. Studien handlar om gamification i Webhallens kundklubb. LÄS MER

  2. 2. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  3. 3. E-kundklubben : Vill du bli medlem?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anneli Nilsson Lamoureux; Louise Vikström; [2014]
    Nyckelord :kundklubbar; kundlojalitet; e-handel; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Kundlojalitet inom lojalitetsprogram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emma Eckhart; Linnéa Thomé Wastesson; [2014]
    Nyckelord :Lojalitet; Kundlojalitet; Lojalitetsprogram; Loyalty; Customer Loyalty; Loyalty Programs; Customer Club; Kundklubb;

    Sammanfattning : Bakgrund Som en följd av ett hårdare marknadsklimat har allt fler företag antagit en mer kundorienterad inriktning med kundrelationer i fokus (Xie & Chen 2013). Lojala kunder är en värdefull tillgång för företag, och allt fler forskare framhåller vikten av att behålla och vårda de befintliga kunderna (Bahaedin 2012). LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteende : En studie av hur en enskild butiks kundklubb kan påverka kundlojalitet

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Camilla Svensson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I en mindre stad råder det hård konkurrens på marknaden mellan de enskilda damklädesbutikerna. Detta ställer i sin tur press på butikerna att skapa en kundkrets som på lång sikt vill vara lojal till butiken. LÄS MER