Sökning: "kundnöjdhet"

Visar resultat 11 - 15 av 440 uppsatser innehållade ordet kundnöjdhet.

  1. 11. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Arvid Andersson; Henrik Blysa; [2023]
    Nyckelord :kundbehov; attribut; kundnöjdhet; Pet-care; service; Kano-modellen;

    Sammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER

  2. 12. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Kai Kouweik; Jaouad Mrika; [2023]
    Nyckelord :Last mile; e-commerce; home delivery; Buy-Online-Pickup-in-Store; self-collection services; Sista milen; e-handel; hemleverans; hämtning i butik; utlämningsställen;

    Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER

  3. 13. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  4. 14. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER

  5. 15. Från sensorer till beslut: Integrationen av IoT-data i BI-system och dess relevans för beslutsfattande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Filip Sjödin; Isabelle Nyström; [2023]
    Nyckelord :Internet of Things; Business Intelligence; Big Data; Beslutsfattande; Planering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Studien undersöker integrationen av IoT-data i befintliga BI-system och dess relevans för kort- och långsiktiga beslut samt begränsningar som är förknippade med användningen av denna typ av data. IoT har blivit alltmer integrerat i organisationers verksamhet men forskningen kring dess relevans till BI-system är fortfarande begränsad. LÄS MER