Sökning: "kvalitet inom tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden kvalitet inom tjänsteföretag.

  1. 1. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Persson; Emilia Andersson; [2019]
    Nyckelord :Customer relations; Service quality; Servicescape; Value; Loyalty; Kundrelationer; Servicekvalitet; Servicelandskap; Värde; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER

  2. 2. Processutveckling i ett tjänsteföretag med unik kvalitétsgaranti : Fallstudie vid Radonkonsult AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Kent Berglund; Andreas Roots; [2018]
    Nyckelord :Process; processkarta; processförbättring; flödesschema; kvalite; kvalité; kvalitet; ständiga förbättringar; förbättringar; utveckling; verksamhetsutveckling; verksamhet; kvalitetsgaranti; minska slöseri;

    Sammanfattning : I denna fallstudie kommer ett tjänsteföretags huvudprocess att undersökas. Processtyrning är identifierat som en viktig faktor för många organisationer och det finns flertal företag som har brister inom processerna. LÄS MER

  3. 3. Vikten av relationer för ett högt kundvärde : Inom professionella tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Marie Svanteson; Edvin Jalovicic; [2017]
    Nyckelord :Customer value; Value adding; Service-producing companies; Professional Services; Relationship management; Kundvärde; Mervärde; Tjänsteproducerande företag; Professionella tjänster; Relationshantering;

    Sammanfattning : Introduction: Service companies and its offerings on the market are becoming increasingly standardized, which makes it difficult for service providers to distinguish themselves from the amount. In many cases this leads to a price squeeze. LÄS MER

  4. 4. Choice a real estate agent

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Marija Pantelic; [2014]
    Nyckelord :Estate agent; Real estate mediation; criteria; choice; quality; marketing of services; seller decision; sellers behaviour; Fastighetsmäklare; fastighetsförmedling; kriterier; val; kvalitet; tjänstemarknadsföring; säljbeslutsprocess; säljbeteende;

    Sammanfattning : Every year a hundreds of new Estate agents is examined, and new agency comes to, which increase the competition for estate agents. Property sellers have the option to choose the estate agent which they think is the best one that will best mediate their property at a flexible and a correct way. LÄS MER

  5. 5. Value Creation Model -skrivbordsprodukt eller relevant styrverktyg?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carina Bulic; Pär Modéer; [2012-05-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Genom vårt intresse kring lönsamhetsstyrning introducerades vi initialt, av vår handledare, till fallföretaget. Fallföretaget hade nyligen startat ett projekt för att förbättra lönsamheten. Studien inleddes därför med explorativa intervjuer för att undersöka företagets situation närmare. LÄS MER