Sökning: "kvantitativ studie om destinationsutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kvantitativ studie om destinationsutveckling.

  1. 1. I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang : En kvalitativ studie om European Silver League i staden Lund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexandra Lazic; Rebecka Lazic; [2023]
    Nyckelord :Place marketing; image; Place branding; Platsmarknadsföring; image; Place branding;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang. -En kvalitativ studie om European Silver League i Lund Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Alexandra Lazic och Rebecka Lazic Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 28.04. LÄS MER

  2. 2. Storskalig turismutveckling på en värdefull plats : En enkätstudie om utvecklingen av naturområdet Skutberget i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för geografi och turism

    Författare :Albert Holmer; Oliver Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Place value; New establishments; Destination development; Local residents; Platsvärde; Nyetablering; Destinationsutveckling; Lokalinvånare;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka värdet av en plats och hur det kan påverka lokalbefolkningens inställning till storskalig turismutveckling och nyetablering. För att besvara syftet har naturområdet Skutberget i Karlstad valts ut och etableringen av Muminvärlden utifrån frågeställningarna: Hur värderas naturområdet Skutberget som plats? samt Vad har invånarna för inställning till etableringen av en Muminvärld på Skutberget? I studien testades även fyra olika hypoteser där hypotes 1 och 2 ämnar besvara frågeställning 1 medan hypotes 3 och 4 kopplar an till frågeställning 2. LÄS MER

  3. 3. Hej och välkommen till Stockholm! : Uppfattningar och åsikter om Stockholm ur ett HBTQ-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Johan Svedberg; Lina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :branding; place; identity; brand; destination development; LGBT; varumärkesgörning; plats; identitet; varumärke; destinationsutveckling; HBTQ;

    Sammanfattning : Denna studie har haft som syfte att belysa hur Stockholm uppfattas utav en specifik målgrupp, i detta fall HBTQ. Detta för att skapa diskussion bland Stockholms turismproducenter för att locka mer HBTQ-turism till staden. LÄS MER

  4. 4. Huddinge kommun destinationsutveckling och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fadi Jamal; Jonas Grönberg; [2017]
    Nyckelord :Tourism; Destination Development; Marketing; Turism; destinationsutveckling; marknadsföring;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how Huddinge municipality works with destination development and marketing. Method: We have used both quantitative and qualitative method. Data has been collected from primary and secondary sources relevant to the study. Theory: Consists of theories of destination, marketing, development. LÄS MER

  5. 5. Imageskapande : En studie om Halmstads projicerade bild, och hur väl den uppfattas

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Per Åkersén; [2013]
    Nyckelord :Turismutveckling; Imageskapande; Hållbar turism;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan regioner har triggat det varumärkesbyggande som idag är en stor del av många regioners utvecklingsarbete. Turismen och resandet ökar konstant. Även det allmänna intresset för hållbar utveckling och ett mer utbrett miljöarbete tar fart. LÄS MER