Sökning: "lärare lämna"

Visar resultat 16 - 20 av 77 uppsatser innehållade orden lärare lämna.

  1. 16. Förebyggande stödåtgärder i svenskundervisningen för årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kenny Hoogesteyn; Marika Hart; [2018]
    Nyckelord :Dyslexi; Fonem; Fonologi; Grafem; Kunskap; Läs- och skrivsvårigheter; Läsflyt; Minne; Ordförråd; Stavningskonvention; Svårigheter; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om det finns lämpliga stödåtgärder att införa i svenskundervisningen för elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi i årskurs F-3. Vi vill få en fördjupad kunskap om vilka sorts tidiga tecken det finns på att en elev har läs- och skrivsvårigheter/dyslexi samt vilka svårigheter som är förknippade med funktionsnedsättningen. LÄS MER

  2. 17. Stöd och stimulans i det flippade klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Gustaf Ekelund; [2018]
    Nyckelord :Flippat klassrum; stöd och stimulans; motivation; likvärdig utbildning; elevansvar; struktur;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka elever och lärares syn på hur arbetsmetoden Flippat klassrum påverkar elevernas möjlighet till stöd och stimulans i matematikämnet. Skolverket (2011:10) har satt upp ambitiösa mål och skriver i Lgy11 att alla de anställda i skolan ska ”ge stöd och stimulans till alla elever så att de utvecklas så långt som möjligt”. LÄS MER

  3. 18. Lärarens syn på hur begreppsförståelsen påverkar elevers attityder vid övergångarna mellan årskurs 6 och 7 i de naturvetenskapliga ämnena

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Josefin Persson; Kajsa Riling; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varje nytt läsår är det mer än 100 000 elever som börjar årskurs 7. Vid övergångarnamellan årskurs 6 och 7 ska lärare ta över elever som redan besitter kunskaper inomde naturvetenskapliga ämnena. Lärare i årskurs 6 ska lämna över elever som ärrustade för undervisningen i årskurs 7. LÄS MER

  4. 19. Klassrummets väggar är på väg att försvinna : En studie om formativ bedömning i ett digitaliserat klassrum

    Magister-uppsats,

    Författare :Irena Hanzek; Jeanette Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Digitalisering; formativ bedömning; en till en; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare arbetar med formativ bedömning i en digital miljö samt hur lärare undervisningspraktik i arbetet med formativ bedömning förändras i en digital miljö. I studien har två forskningsfrågor ställts till lärare som arbetar på en högstadieskola. LÄS MER

  5. 20. ”Snacka om vilken värld som har öppnat sig” En lyssningsläsningsstudie i grundskolan ”Imagine how accessible the world has become” A study of listening and reading skills of primary aged children

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Andersson; Malena Hansson; [2017]
    Nyckelord :Lyssningsläsning; lässvårigheter; läsförståelsestrategier; modellering; motivation;

    Sammanfattning : Andersson, Susanne och Hansson, Malena (2017). ”Snacka om vilken värld som har öppnat sig” – en lyssningsläsningsstudie i grundskolan (”Imagine how accessible the world has become” – a study of listening and reading skills of primary aged children). LÄS MER