Sökning: "literature review of customer relationship in service sector"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden literature review of customer relationship in service sector.
1. Brand Management and Artificial Intelligence - A World of Man Plus Machine - A qualitative study exploring how Artificial Intelligence can contribute to Brand Management in the B2C sector
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The fast transforming world of technology has made the environment for Brand Management increasingly complex. To survive, brands need to raise the stakes, develop sharper strategies, provide holistic experiences, and gain a better understanding of their customers. LÄS MER
2. Customer perceptions of equipment rental : services for a circular economy
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Sustainability, consumption, and management of finite resources has become a global topic of discussion. Circular economy [CE] is presented in FN´s global goals agenda 2030 as an alternative model of consumption and a solution to move away from unsustainable development. LÄS MER
3. Skapande av varaktiga relationer mellan en inköpsorganisation och leverantörer
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Den svenska skogsindustrin utgör en viktig hörnsten för landets välfärd. För att industrierna ska vara verksamma krävs tillräckliga volymer av skoglig råvara, vilket kan innebär att skogsbolagen hamnar i en beroendeställning gentemot de privata skogsägarna. LÄS MER
4. Effektivare arbetsprocesser genom tydligare arbetssätt och befattningar : En studie inom inköp- och materialförsörjningsprocessen vid Trafikverket
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Brister i Trafikverkets inköpsprocess och materialförsörjningsprocess har lett till att de uppsatta målen för Leveransprecision från leverantör, Leveransprecision till kund, Servicegrad till kund och Framförhållningsmått de senaste åren inte har uppnåtts. Det finns i dagsläget otydlighet i ansvar och beslutsvägar inom processerna, skillnader i arbetssätt i olika delar av landet samt ett stuprörstänk som resulterar i dålig samordning och samarbete. LÄS MER
5. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem
Magister-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER