Sökning: "lojalitet kund teorier"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden lojalitet kund teorier.

  1. 11. Ekonomi eller intresse? : - En studie av de viktigaste faktorerna vid studenters val av bank

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Pontus Byström; Philip Roth; [2008]
    Nyckelord :Studenter; Banker; Kundlojalitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Avregleringar och utvecklingen inom IT har inneburit en ökad möjlighet för utländska banker och internetbanker att slå sig in på den svenska bankmarknaden. Den ökade konkurrensen mellan banker och utvecklingen inom IT har gjort det lättare för bankkunder att byta mellan olika banker och att vara kund hos flera samtidigt. LÄS MER

  2. 12. Skapandet av lojalitet : - en utvärdering av marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Hautanen; Eve-Marie Rowe; [2007]
    Nyckelord :Lojalitet; Word-of-mouth; Involvement theory; Marketing mix; Medicinteknisk;

    Sammanfattning : Titel: Skapandet av lojalitet - en utvärdering av marknadsföringsstrategier. Författare: Emma Hautanen & Eve-Marie Rowe Handledare: Lars Vigerland Ämne: Marknadsföring Dokumenttyp: Kandidatuppsats 10p. LÄS MER

  3. 13. Så blir din motpart din medpart : en studie i hur relationer skapar identitet

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Kerstin Brolén; Elisabet Kernell; [2006]
    Nyckelord :Nätverk; relationer; identitet; hotellbranschen; varumärken;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett industriellt nätverk definieras som ett nät av företag och relationer har kommit att bli en viktig del av de industriella nätverken. En relation har vuxit fram när kunden anser att kund och leverantör tänker på samma sätt. LÄS MER

  4. 14. Förtroendeskapande åtgärder vid handel på Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jakob Persson; Max Gustafsson; Martin Hansson; [2006]
    Nyckelord :förtroende; trygghet; lojalitet; varumärke; säkerhet; relationer; kundvård; e-handel; linser.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Förtroendeskapande åtgärder vid handel på Internet. Kurs: SMT302 Kandidatuppsats. Författare: Martin Hansson, Max Gustafsson, Jakob Persson. Handledare: Örjan Hallgren, Pia Valentin Rehncrona. LÄS MER

  5. 15. CRM in Fashion Companies for men's wear

    Magister-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Joyce Antar; Donya Gholamifar; [2006]
    Nyckelord :Customer relationship management; Fashion management; Customer-supplier relationships; Consumer behavior; Customer satisfaction; Retailing industry; Relationer mellan konsumenter och återförsäljare; Konsumentbeteende; Detaljhandel; Kommunikation inom modeföretag;

    Sammanfattning : Problem: Modeindustrin har varit omtalad under senare tid och eftersom konkurrensen på denna marknad är hög har det lett till en ökad medvetenhet bland konsumenter och speciellt bland manliga konsumenterna. En förundersökning utfärdad av författarna visade att skapandet av kundrelationer möjliggör för modeföretag att bibehålla en konkurrenskraftig position på marknaden. LÄS MER