Sökning: "lojalitet kund teorier"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden lojalitet kund teorier.
11. Ekonomi eller intresse? : - En studie av de viktigaste faktorerna vid studenters val av bank
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Avregleringar och utvecklingen inom IT har inneburit en ökad möjlighet för utländska banker och internetbanker att slå sig in på den svenska bankmarknaden. Den ökade konkurrensen mellan banker och utvecklingen inom IT har gjort det lättare för bankkunder att byta mellan olika banker och att vara kund hos flera samtidigt. LÄS MER
12. Skapandet av lojalitet : - en utvärdering av marknadsföringsstrategier
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Titel: Skapandet av lojalitet - en utvärdering av marknadsföringsstrategier. Författare: Emma Hautanen & Eve-Marie Rowe Handledare: Lars Vigerland Ämne: Marknadsföring Dokumenttyp: Kandidatuppsats 10p. LÄS MER
13. Så blir din motpart din medpart : en studie i hur relationer skapar identitet
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Ett industriellt nätverk definieras som ett nät av företag och relationer har kommit att bli en viktig del av de industriella nätverken. En relation har vuxit fram när kunden anser att kund och leverantör tänker på samma sätt. LÄS MER
14. Förtroendeskapande åtgärder vid handel på Internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Förtroendeskapande åtgärder vid handel på Internet. Kurs: SMT302 Kandidatuppsats. Författare: Martin Hansson, Max Gustafsson, Jakob Persson. Handledare: Örjan Hallgren, Pia Valentin Rehncrona. LÄS MER
15. CRM in Fashion Companies for men's wear
Magister-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: Modeindustrin har varit omtalad under senare tid och eftersom konkurrensen på denna marknad är hög har det lett till en ökad medvetenhet bland konsumenter och speciellt bland manliga konsumenterna. En förundersökning utfärdad av författarna visade att skapandet av kundrelationer möjliggör för modeföretag att bibehålla en konkurrenskraftig position på marknaden. LÄS MER