Sökning: "lojalitet lojalitetsprogram"
Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden lojalitet lojalitetsprogram.
16. Kundlojalitet vid användning av en lojalitetsapp : Fler besökare till ett köpcentrum
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Köpcentra är utsatta för hård konkurrens och kan ha svårt att utmärka sig bland andra centra. Problemet för köpcentra är att erbjuda kunder något unikt som får konsumenter att vilja besöka dem. Det kan även vara svårt för köpcentra att få en överblick över sina kunder på samma vis som enskilda handlare har. LÄS MER
17. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER
18. Konsumenters påverkan av lojalitetsprogrammens framväxt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor thesis in Marketing, Undergraduate Level, 15 ECTS Authors: Sophie Jensen, Annika Klaus, Fredrik Ohlsson Advisor: Clara Gustafsson Key words: Loyalty, Loyalty program, consumer behavior, impact & customer club Purpose: The purpose of this study is to improve the understanding of how a younger target group respectively an older target group influences of a membership in a loyalty program and if there are any differ-ences between these target groups. Methodology: The research strategy for this study is a quantitative approach and a deductive process to formulate hypotheses. LÄS MER
19. Kundlojalitet inom lojalitetsprogram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Bakgrund Som en följd av ett hårdare marknadsklimat har allt fler företag antagit en mer kundorienterad inriktning med kundrelationer i fokus (Xie & Chen 2013). Lojala kunder är en värdefull tillgång för företag, och allt fler forskare framhåller vikten av att behålla och vårda de befintliga kunderna (Bahaedin 2012). LÄS MER
20. Lojalitetsprogram ur medlemmarnas perspektiv. : Skapas lojalitet eller tröghet?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : As the usage of loyalty programs increases, this study takes a new approach to examine how these programs influence consumers’ attitudes toward brands. This paper is influenced by the recent findings that question the capability to create a clear picture of the effects of loyalty programs by conducting quantitative research. LÄS MER