Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 200 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  2. 2. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Karin Gåsste; Antara Islam; [2023-07-03]
    Nyckelord :customer lifetime value; customer loyalty; customer relationship management; omnichannel; online store; physical store; Swedish home and consumer electronics retail;

    Sammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  4. 4. The Art of Shielding Luxury Brands: Defensive Strategies for Success

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Oscar Frithiof; Stefan Karlsson; Arvid Vesterberg; [2023]
    Nyckelord :Brand image; luxury brands; automotive industry; defensive; symbolism; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: The Art of Shielding Luxury Brands: Defensive Strategies for Success Seminar date: 2023-06-01 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC) Authors: Arvid Vesterberg, Oscar Frithiof and Stefan Karlsson Advisor: Jon Bertilsson Key words: Brand image, luxury brands, automotive industry, defensive, symbolism Research question: What methods and strategies do companies with luxury brands in the automotive industry use to protect their brand image? Purpose: The aim of this paper is to examine more deeply how companies in the automotive industry with luxury brands work to protect their brand image. Furthermore, the survey also aims to examine how these companies deal with potential threats to the brand image, as well as to increase awareness of the importance of protecting the brand image. LÄS MER

  5. 5. Accessoperatör inom fastighetsbranschen : Fallstudie på en accessbaserad tjänsts affärsmodell

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emilia Saliba; [2023]
    Nyckelord :Business model; revenue model; value proposition; customer relationship; business relationship; access based; multiple actors; real estate industry; Affärsmodell; intäktsmodell; värdeerbjudande; kundrelation; affärsrelation; accsessbaserad; flera aktörer; fastighetsmarknaden;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study was to examine three main components of the business model,revenue model, value proposition and customer relationships. These three main components wouldbe investigated for a newly formed actor on the Swedish real estate market named access operator. LÄS MER