Sökning: "män shopping"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden män shopping.
1. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER
2. Handla ultra fast fashion, igen? : - En kvantitativ om konsumentbeteende inom ultra fast fashion
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Ultra fast fashion är ett relativt nytt fenomen som definieras som företag som producerar kläder på kort tid och säljer dessa till lågt pris. Snabb förändrade trender i kombination med korta marknadsföringsvägar gör det möjligt för ultra fast fashion att växa. LÄS MER
3. Förändrat konsumentbeteende som påverkat köpbeslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Pandemin är den mest kritiska situationen som skett globalt under de senaste 100 åren, detta har bidragit till ett förändrat konsumentbeteende. Pandemin har bidragit med restriktioner vilket har resulterat i att digitala köp har påskyndat den digitala utvecklingen och den fysiska butiken har påverkats negativt av restriktionerna. LÄS MER
4. Livsmedelsmärkning - en djungel för konsumenten? : En kvantitativ studie om konsumenters kännedom och användande av livsmedelsmärkningar i Sverige.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Livsmedelsmärkningar på framsidan av livsmedelsförpackningar kan vägleda konsumenter att välja mer hälsosamma produkter, och därigenom bidra till bättre folkhälsa. Märkningar kan också ge information om en produkt är bra för klimatet, ekologisk eller etiskt producerad. LÄS MER
5. "I trust the influencer, do you?" : A quantitative study on Instagram users' level of activity and experience of trust towards influencers regarding purchase intentions during covid-19.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : People have now lived through a pandemic for over a year, where many parts of the world have undergone big changes. Such as, restrictions, which has made us keep physical contact with other people to the bare minimum. LÄS MER