Sökning: "management clas ohlson"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden management clas ohlson.
1. Creative Concept or Watered-down Version?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this to study is to identify factors that influence how a concept store format contributes to a format portfolio, which will be done by exploring the concept store format from three perspectives; customers, manager, and industry experts. Philosophies of epistemology and ontology were considered, where the social constructionism stance was employed. LÄS MER
2. Vi vill att du är med oss på lång sikt : En fallstudie om Clas Ohlsons låga personalomsättning,motivationsstrategier och medarbetarnas motivation.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att utvärdera om ett företags låga personalomsättning kan vara ett resultat av företagets motivationsstrategier och anställdas motivation på arbetet. Frågeställningar: Ser företaget både fördelar och nackdelar med sin låga personalomsättning? Vilka strategier har företaget för att motivera sina anställda? Upplever medarbetarna motivation utifrån dessa motivationsstrategier? Metod: Genom en fallstudie utifrån Clas Ohlson genomförde vi triangulering utifrån en HRpartner, tre butikschefer samt medarbetare. LÄS MER
3. En fängslande kultur : En kvalitativ studie om hur Clas Ohlsons medarbetare tillåter sig engageras och styras av företagskulturen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : SAMMANFATTNING Det finns flera exempel på företag som är framgångsrika och som karaktäriseras av att de har en stark företagskultur. En god företagskultur framhålls vara betydelsefull för ett företags anseende och framgång såväl som för medarbetares förbindelse till företaget. LÄS MER
4. Värderingar som styrmedel : en studie av Clas Ohlson ur ett nyinstitutionellt perspektiv
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Values, where an organization describes the attitude its members should have towards their work, are being used to a larger extent than before. The neoinstitutional theory describes organizations’ attempts to create legitimacy through activities that are not really connected to their core activities. LÄS MER
5. The role of global data identification standards for supply chain visibility: the case of GS1
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Avd.)Sammanfattning : Purpose. Supply chain visibility is among the top concerns expressed by many supply chain leaders. LÄS MER