Sökning: "marketing plan"

Visar resultat 21 - 25 av 274 uppsatser innehållade orden marketing plan.

  1. 21. Using Machine Learning to Connect Brands with Influencers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jonathan Hedlund; [2022]
    Nyckelord :Interaction Technologies; Machine Learning; UX-Design;

    Sammanfattning : With the increase of social media users, marketing through social media channels is becoming more and more important for large and small businesses around the globe. This form of marketing can be done in different ways. LÄS MER

  2. 22. Too Fast too Navigable : a study to research the effects of navigability for a customers purchase time

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Unn Zachrison; Anna Petersson; Axel Jönsson; David Carlsson; Fredrik Lindberg; Joel Nilsson; Jonatan Johansson; Oscar Söderlund; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Among today’s seemingly endless amount of online stores and markets, differentiation is crucial. However, attracting and satisfying online shoppers requires websites to not only present originality in offers and products, but to also be efficient and easy to use. LÄS MER

  3. 23. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jennifer Svensson; Rebecca Jansson; [2022]
    Nyckelord :Sensory involvement; sensory marketing; real estate agents; house viewing; Sinnesinvolvering; sensorisk marknadsföring; fastighetsmäklare; bostadsvisning;

    Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER

  4. 24. Utformning av Sjögläntan : Vägen till ett attraktivt boende på landsbygden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Felicia Svensson Ek; [2022]
    Nyckelord :outdoor environment; attractive living; attractive housing; attractive rural area; rural development; urban planning; master planning; detailed planning; attractiveness; location marketing; immeasurable values; building design; housing attractiveness; attraktiva bostäder; attraktiv landsbygd; landsbygdsutveckling; översiktsplanering; detaljplanering; attraktivitet; platsmarknadsföring; omätbara värden; byggnadsutformning; attraktivt boende;

    Sammanfattning : The population in Sweden has increased for a long time, despite this, many small municipalities have a negative population development, which also applies to Gullspång. In order to get people to stay in the municipality, it is important to create attractive housing. LÄS MER

  5. 25. Risk Communication of New Drugs : A qualitative interview study

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för farmaci

    Författare :Märta Lindquist; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Pharmaceutical development has taken new ground in recent decades and placed new demands on the regulations. Since 2005, a risk management plan (RMP) has been required when applying for a first marketing authorization for a drug. The RMP forms the basis for how identified risks with the drug are to be managed. LÄS MER