Sökning: "marknadsavdelningen"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet marknadsavdelningen.

  1. 1. Marknadskommunikation under Covid-19 : en studie om Liseberg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Lindeman; Amanda Wetterberg; Sofie Bertilsson; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Liseberg; Pandemic; Covid-19; amusement park; Marknadskommunikation; Liseberg; Pandemi; Covid-19; nöjespark;

    Sammanfattning : Covid-19 slog till hårt på världen och resulterade i avspärrningar och begränsningar på ett sätt människor inte varit med om tidigare. Liseberg var ett av de företag som tvingades stänga ner och under de 520 dagarna som parken var nedstängt var de tvungna att tänka gällande hur de kommunicerade till sina besökare via olika marknadskanaler. LÄS MER

  2. 2. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hedvig Lind Tränman; Mathilda Larsson; Emma Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Risk; Risk management; Influencer; Influencer marketing; Risk; Riskhantering;

    Sammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER

  3. 3. Dags att lägga ner marknadsavdelningen? : En studie om hur marknadsförare kan mäta varumärkeskännedom.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tilda Bexell; [2022]
    Nyckelord :Varumärkeskännedom; Linkedin; B2B-företag; B2C-företag; marknadsföringsstrategier; mätvärde; effektivitet. Brand awareness; LinkedIn; B2B companies; B2C companies; marketing strategies; marketing metrics; effectivity.;

    Sammanfattning : Although a metric for marketing is of great importance to B2B SMEs, there is no clear metric to start from on LinkedIn. The purpose of this study is to investigate how brand awareness can be measured on the social media platform LinkedIn. LÄS MER

  4. 4. Hur UX kan förbättra kundupplevelsen och presentationen vid försäljning av komplexa affärssystem

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Vera Fristedt Andersson; Gustaf Wallström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör för ett examensarbete kopplat till kundupplevelsen vid upphandling av affärssystem inom kategorin best-of-breed. Best-of-breed innebär system som består av flera olika sammansatta system, som vardera är bäst inom olika affärsområden. LÄS MER

  5. 5. Underlag till en sälj- och verksamhetsplaneringsprocess inom reservdelar för Väderstad AB : En studie med fokus på klassificering, prognostisering och styrning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Lukas Eveborn; Adam Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :Prognostisering; Klassificering; Styrning; Reservdelar; Sälj- och verksamhetsplaneringsprocess;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondena har den omvärld som tillverkande företag befinner sig i blivit alltmer komplex. Denna ökande komplexitet ställer krav på företaget att ha goda strategier och metoder för att lyckas manövrera i denna omvärld och bibehålla sin konkurrenskraft. LÄS MER