Sökning: "marknadsavdelningen"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet marknadsavdelningen.
1. Marknadskommunikation under Covid-19 : en studie om Liseberg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Covid-19 slog till hårt på världen och resulterade i avspärrningar och begränsningar på ett sätt människor inte varit med om tidigare. Liseberg var ett av de företag som tvingades stänga ner och under de 520 dagarna som parken var nedstängt var de tvungna att tänka gällande hur de kommunicerade till sina besökare via olika marknadskanaler. LÄS MER
2. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER
3. Dags att lägga ner marknadsavdelningen? : En studie om hur marknadsförare kan mäta varumärkeskännedom.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Although a metric for marketing is of great importance to B2B SMEs, there is no clear metric to start from on LinkedIn. The purpose of this study is to investigate how brand awareness can be measured on the social media platform LinkedIn. LÄS MER
4. Hur UX kan förbättra kundupplevelsen och presentationen vid försäljning av komplexa affärssystem
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna rapport redogör för ett examensarbete kopplat till kundupplevelsen vid upphandling av affärssystem inom kategorin best-of-breed. Best-of-breed innebär system som består av flera olika sammansatta system, som vardera är bäst inom olika affärsområden. LÄS MER
5. Underlag till en sälj- och verksamhetsplaneringsprocess inom reservdelar för Väderstad AB : En studie med fokus på klassificering, prognostisering och styrning
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Under de senaste årtiondena har den omvärld som tillverkande företag befinner sig i blivit alltmer komplex. Denna ökande komplexitet ställer krav på företaget att ha goda strategier och metoder för att lyckas manövrera i denna omvärld och bibehålla sin konkurrenskraft. LÄS MER