Sökning: "media bransch"
Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade orden media bransch.
21. Arbetsgivarens möjlighet att avsluta en anställning mot bakgrund av arbetstagarens beteende på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I denna uppsats undersöks vilka möjligheter en arbetsgivare har till att skilja en arbetstagare från sin anställning till följd av att denne yttrat sig eller betett sig klandervärt på sociala medier. För att besvara syftet undersöks därför hur omfattande arbetstagarens lojalitetsplikt som följer av anställningsavtalet är kontra vilket skydd arbetstagaren besitter till följd av den grundlagsstadgade yttrandefriheten och LAS. LÄS MER
22. Beräkning av arbetskostnad i RUT och ROT - Ett återkommande problem
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The aim of this report has been to examine how work-cost has been regulated in the RUT- and ROT-deductions (called the house reductions together), what changes have been made, what has caused these and what can happen in this area in the future. The house reductions give a reduction of the tax burden on the buyer and a payment from the Swedish Tax Agency to the performer when certain types of work is performed in or near the buyers houses. LÄS MER
23. Social media acceptance in B2B marketing : A study exploring the reasons behind the difference in social media usage between B2B and B2C markets
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Social media is a fast growing platform when it comes to marketing. It is, however, used to a greater extent by business-to-consumer (B2C) companies than by business-to-business (B2B) companies. Because of this there has been considerably less research done concerning marketing on social media for B2B, compared to B2C. LÄS MER
24. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER
25. Digital Storytelling - otydligt, men efterfrågat! : En kvalitativ studie i vad man inom den journalistiska branschen avser med Digital Storytelling, samt vilka kompetenser som anses viktiga för det digitala berättandet.
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en bild av vad man inom den journalistiska branschen avser med digital storytelling, samt vilka egenskaper och kompetenser som värderas och anses viktiga för att kunna jobba med digitalt berättande inom denna bransch. Förhoppningen med undersökningen är att generera fördjupade kunskaper inom området som kan ligga till grund för vidare utveckling av såväl begreppet digital storytelling som förståelse för det digitala berättandet. LÄS MER