Sökning: "media bransch"

Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade orden media bransch.

  1. 21. Arbetsgivarens möjlighet att avsluta en anställning mot bakgrund av arbetstagarens beteende på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Anna Johansson; [2020]
    Nyckelord :arbetsrätt; labour law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks vilka möjligheter en arbetsgivare har till att skilja en arbetstagare från sin anställning till följd av att denne yttrat sig eller betett sig klandervärt på sociala medier. För att besvara syftet undersöks därför hur omfattande arbetstagarens lojalitetsplikt som följer av anställningsavtalet är kontra vilket skydd arbetstagaren besitter till följd av den grundlagsstadgade yttrandefriheten och LAS. LÄS MER

  2. 22. Beräkning av arbetskostnad i RUT och ROT - Ett återkommande problem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Axel Emilsson; [2020]
    Nyckelord :skatterätt; rättssociologi; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The aim of this report has been to examine how work-cost has been regulated in the RUT- and ROT-deductions (called the house reductions together), what changes have been made, what has caused these and what can happen in this area in the future. The house reductions give a reduction of the tax burden on the buyer and a payment from the Swedish Tax Agency to the performer when certain types of work is performed in or near the buyers houses. LÄS MER

  3. 23. Social media acceptance in B2B marketing : A study exploring the reasons behind the difference in social media usage between B2B and B2C markets

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Johanna Eck; Sofie Johansson; [2020]
    Nyckelord :B2B; business-to-business; marketing; social media; TAM; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : Social media is a fast growing platform when it comes to marketing. It is, however, used to a greater extent by business-to-consumer (B2C) companies than by business-to-business (B2B) companies. Because of this there has been considerably less research done concerning marketing on social media for B2B, compared to B2C. LÄS MER

  4. 24. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Viktor Svedlund; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; digital marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER

  5. 25. Digital Storytelling - otydligt, men efterfrågat! : En kvalitativ studie i vad man inom den journalistiska branschen avser med Digital Storytelling, samt vilka kompetenser som anses viktiga för det digitala berättandet.

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Henrik Edsenius; [2020]
    Nyckelord :Digital Storytelling; Kompetens; Journalistik; Audiovisuell; Konvergens;

    Sammanfattning : Syftet   med   denna   studie   är   att   skapa   en   bild   av   vad   man   inom   den   journalistiska   branschen  avser   med   digital   storytelling,   samt   vilka   egenskaper   och   kompetenser   som   värderas   och  anses   viktiga   för   att   kunna   jobba   med   digitalt   berättande   inom   denna   bransch.   Förhoppningen  med   undersökningen   är   att   generera   fördjupade   kunskaper   inom   området   som   kan   ligga   till  grund   för   vidare   utveckling   av   såväl   begreppet   digital   storytelling   som   förståelse   för   det  digitala   berättandet. LÄS MER