Sökning: "media bransch"

Visar resultat 11 - 15 av 117 uppsatser innehållade orden media bransch.

  1. 11. ”Alltså IT är världens framtid!” : En studie om gymnasieelevers förväntningar på programmeringsundervisningen på Teknikprogrammet och vad som motiverat dem till gymnasievalet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Martin Loman; [2022]
    Nyckelord :programming; upper secondary school; motivation; educational choices; technology studies; programmering; gymnasium; motivation; gymnasieval; teknikprogrammet;

    Sammanfattning : Programmering och datalogiskt tänkande införs i allt fler länders läroplaner. I svensk grundskola skall eleverna få lära sig visuell programmering och datalogiskt tänkande men det är inte tydligt inskrivet att de ska få lära sig textbaserad programmering (Skolverket, 2021a). LÄS MER

  2. 12. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  3. 13. Marknadsföringens roll i sociala medier och dess effekt på kvinnliga millennials köp av hudvårdsprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andrey Parominskiy; Sarah Younes; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; Influencer marketing; Millennial women; Skincare industry; Social media engagement behavior; Purchase frequency; Hudvårdsindustrin; Beteende på sociala medier; köpfrekvens;

    Sammanfattning : Aim: In connection with digitalization, companies have increased their use of social media marketing and influencer marketing. Thanks to this, the skincare industry has had a magnificent effect on its sales, where millennial women are a strong target group for its digital marketing. LÄS MER

  4. 14. Den digitala arbetsvardagen efter COVID-19 : En undersökning om hur organisationer bör arbeta med cybersäkerhet efter pandemin

    M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Åsa Magnusson; Clara Lindman; [2022]
    Nyckelord :Cybersäkerhet; COVID-19; pandemi; cybersäkerhetspolicy; medvetenhet; säkerhetsutbildning; distansarbete;

    Sammanfattning : I slutet av 2019 drabbade ett coronavirus, COVID-19, världen vilket senare utvecklades till en global pandemi. Detta har medfört utmaningar för de allra flesta, dels på individnivå, dels för affärsvärlden. LÄS MER

  5. 15. Att synas eller inte synas på sociala medier : En kvalitativ studie om hur sociala medier kan användas som marknadsföringskanal inom B2B

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Filippa Grünberger; Lovisa Lindqvist; [2021]
    Nyckelord :Fintech; social media; B2B; relationship marketing; customer engagement; Fintech; sociala medier; B2B; relationsmarknadsföring; kundengagemang;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har gett upphov till flertalet sociala medieplattformar för individer samt företag att kommunicera på, vilket kan ifrågasätta den traditionella marknadsföringen. Fintechbranschen är ett exempel på en bransch som tagit tillvara på de möjligheter som kommit med digitaliseringen. LÄS MER