Sökning: "media bransch"
Visar resultat 11 - 15 av 117 uppsatser innehållade orden media bransch.
11. ”Alltså IT är världens framtid!” : En studie om gymnasieelevers förväntningar på programmeringsundervisningen på Teknikprogrammet och vad som motiverat dem till gymnasievalet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Programmering och datalogiskt tänkande införs i allt fler länders läroplaner. I svensk grundskola skall eleverna få lära sig visuell programmering och datalogiskt tänkande men det är inte tydligt inskrivet att de ska få lära sig textbaserad programmering (Skolverket, 2021a). LÄS MER
12. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER
13. Marknadsföringens roll i sociala medier och dess effekt på kvinnliga millennials köp av hudvårdsprodukter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Aim: In connection with digitalization, companies have increased their use of social media marketing and influencer marketing. Thanks to this, the skincare industry has had a magnificent effect on its sales, where millennial women are a strong target group for its digital marketing. LÄS MER
14. Den digitala arbetsvardagen efter COVID-19 : En undersökning om hur organisationer bör arbeta med cybersäkerhet efter pandemin
M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : I slutet av 2019 drabbade ett coronavirus, COVID-19, världen vilket senare utvecklades till en global pandemi. Detta har medfört utmaningar för de allra flesta, dels på individnivå, dels för affärsvärlden. LÄS MER
15. Att synas eller inte synas på sociala medier : En kvalitativ studie om hur sociala medier kan användas som marknadsföringskanal inom B2B
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har gett upphov till flertalet sociala medieplattformar för individer samt företag att kommunicera på, vilket kan ifrågasätta den traditionella marknadsföringen. Fintechbranschen är ett exempel på en bransch som tagit tillvara på de möjligheter som kommit med digitaliseringen. LÄS MER