Sökning: "mode blogg analys"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden mode blogg analys.

  1. 1. Göra kön på bloggen : En studie om framställningar och skapandet av ”kvinnan” på mode- och livsstilsbloggar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för sociala och psykologiska studier

    Författare :Dennis Andersson; [2014]
    Nyckelord :”doing gender”; identety values; stigma; blog; blogging; “göra kön”; identitetsvärden; stigma; blogg; bloggande.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ”kvinnan” framställs och skapas på mode- och livsstillsbloggar. Detta har jag undersökt ur ett ”göra kön” perspektiv samt att jag använt mig av Goffmans teorier kring identitetsvärden och stigma. LÄS MER

  2. 2. Skicka vidare: En analys av fenomenet Affiliate Marketing i modebranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefine Schüler; Eva Dobosz; [2009]
    Nyckelord :affiliate marketing; blogg; mode; kommunikation; word-of-mouth; embedded marketing; äkthet; etik; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Affiliate marketing Författare: Eva Dobosz, Josefine Schüler Handledare: Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson Utbildning: Service Management, Retail & Turism Problemdiskussion: I Sverige domineras bloggosfären av modebloggar. Modeföretag har insett vilka marknadsföringsmöjligheter bloggen skapar då den inte betraktas som en kommersiell mediekanal av modekonsumenter. LÄS MER

  3. 3. Bloggen som konsumtionsfrämjande medel - En diskursanalys av konsumtionsideal i modebloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jila Shademanpour; Belma Sijaric; Viktoria Levin; [2009]
    Nyckelord :Blogg; konsumtionskultur; diskurs; ideal; opinionsbildare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar fenomenet modebloggar och konsumtionskulturen i dagens samhälle. De tre modebloggar som denna studie behandlar är bland de mest populära bloggarna i Sverige idag och personerna bakom bloggarna har kommit att bli en slags kändisar och opinionsbildare inom området för livsstil, mode och skönhet. LÄS MER