Sökning: "mode blogg analys"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden mode blogg analys.
1. Göra kön på bloggen : En studie om framställningar och skapandet av ”kvinnan” på mode- och livsstilsbloggar
Kandidat-uppsats, Institutionen för sociala och psykologiska studierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ”kvinnan” framställs och skapas på mode- och livsstillsbloggar. Detta har jag undersökt ur ett ”göra kön” perspektiv samt att jag använt mig av Goffmans teorier kring identitetsvärden och stigma. LÄS MER
2. Skicka vidare: En analys av fenomenet Affiliate Marketing i modebranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Affiliate marketing Författare: Eva Dobosz, Josefine Schüler Handledare: Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson Utbildning: Service Management, Retail & Turism Problemdiskussion: I Sverige domineras bloggosfären av modebloggar. Modeföretag har insett vilka marknadsföringsmöjligheter bloggen skapar då den inte betraktas som en kommersiell mediekanal av modekonsumenter. LÄS MER
3. Bloggen som konsumtionsfrämjande medel - En diskursanalys av konsumtionsideal i modebloggar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar fenomenet modebloggar och konsumtionskulturen i dagens samhälle. De tre modebloggar som denna studie behandlar är bland de mest populära bloggarna i Sverige idag och personerna bakom bloggarna har kommit att bli en slags kändisar och opinionsbildare inom området för livsstil, mode och skönhet. LÄS MER