Sökning: "montessori utomhus"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden montessori utomhus.

  1. 1. Förskolan Klippan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Anton Lindström; [2018]
    Nyckelord :preschool; kindergarten; participatory design; workshop; montessori; school; solna; stockholm; free play; outside play; children; city; space;

    Sammanfattning : I started the project by doing a workshop with aclassmate using a derivative of the german officeBaupiloten’s methods. The goal of the workshop was toextract their actual needs and wishes.Traditionally when asking a client “What do you want?”,they’ll be constricted by their own reality and context. LÄS MER

  2. 2. Vasalunds Montessoriförskola

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Mimmi Troberg; [2017]
    Nyckelord :Förskola; Solna; Arkitektur; Pedagogik; Montessori;

    Sammanfattning : Förskolan är en plats som har en stor vikt i ett barns liv. en plats där en enorm utveckling och inlärning sker, varje dag. därför är förskolans utformning oerhört viktig för att den ska kunna fylla just funktionen som en plats för utveckling och inlärning. LÄS MER

  3. 3. Platsbaserat lärande och dess roll i SO-undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emelie Kristensson; Theresia Kristoffersson; [2015]
    Nyckelord :autentisk plats; närområdet; platsbaserat lärande; praktisk inlärning; sinnena; utomhus;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare i lågstadiet ser på platsens betydelse för inlärning, men även hur de arbetar med det, framför allt i SO-undervisning. Syftet har även varit att se vad forskning och läroplan säger om platsbaserat lärande som undervisningsmetod. LÄS MER

  4. 4. En studie om miljöns betydelse för lek i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linda Andersson; Towa Nilsson; [2009]
    Nyckelord :lek; miljöpåverkan; likheter; skillnader; I Ur Och Skur; Montessori;

    Sammanfattning : AbstractAndersson, L & Nilsson, T (2009). En studie om miljöns betydelse för lek i förskolan. Malmö: Lärarutbildningen: Malmö högskolaDetta examensarbete handlar om miljöns betydelse för lek i förskolan. Vi har haft två förskolor med olika pedagogiska riktningar som utgångspunkt i vårt arbete. LÄS MER

  5. 5. Psykisk och fysisk miljö - En jämförelse mellan Reggio Emilia-, Montessori- och Waldorfförskolor i Sverige.

    C-uppsats,

    Författare :Sofia Dahl; Malin Karlsson; Karin Niklasson; [2009]
    Nyckelord :Barnsyn; milj;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Dagligen då barn kommer till förskolan sker mängder med olika möten, möten med andra barn ochvuxna. Men det sker även ett möte med en förskolemiljö, både en utomhus- och inomhusmiljö. LÄS MER