Sökning: "musik engelska"

Visar resultat 6 - 10 av 57 uppsatser innehållade orden musik engelska.

  1. 6. Vikten av den estetiska lärprocessen bild i engelskämnet : grundskollärares undervisningsstrategier och erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Vergenja Shaker Berkhu; Elisabet Aronsson; [2021]
    Nyckelord :Elever i årskurs 1-6; språkutveckling; pedagogiska verktyg; estetiska lärprocesser; engelska; didaktik; undervisning; bild; musik och sång; drama; effekter; ordförråd; repetition; klassrumsklimat; motivation; undervisningsstrategier;

    Sammanfattning : I vårt examensarbete är vi intresserade av att lyfta fram effekterna i engelskämnet som framkommer vid användning av de estetiska lärprocesserna. Tidigare forskning om musik, sång och drama som undervisningsstrategier visar på positiva effekter på elevers språkutveckling i engelska. LÄS MER

  2. 7. Betydelsen av estetiska lärprocesser för engelskämnet på lågstadiet : musik och sång som pedagogiska verktyg

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elisabet Aronsson; Shaker Berkhu Vergenja; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det är viktigt att lågstadielärare har kunskaper om effektiva pedagogiska verktyg som kan bidra till en framgångsrik engelskinlärning. Estetiska lärprocesserna, musik och sång, är pedagogiska verktyg som används på lågstadiet. LÄS MER

  3. 8. Alla stockholmares vardagsrum : En studie av verksamheter och språkliga landskap på Kulturhuset Stadsteatern

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Svenska/Nordiska språk

    Författare :Agnes Magdalenic Rijetkovic; [2021]
    Nyckelord :Verksamhetsanalys; språkliga landskap; Kulturhuset Stadsteatern; multimodalitet; semiotiska resurser; inkludering;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att belysa hur utformning av lokaler och språkliga budskap kan relateras till inkludering av besökare i offentlig miljö. Uppsatsen utgör en fallstudie av Kulturhuset Stadsteaterns offentliga öppna lokaler i Stockholm. LÄS MER

  4. 9. Musikinslag på engelsklektioner : En jämförande studie av två olika undervisningsmetoder

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Simon McGinley; [2020]
    Nyckelord :Årskurs 3; engelska; språkinlärning; musik och språk;

    Sammanfattning : I denna studie jämförs två olika metoder för lärande i engelska, en mer traditionell metod baserad på upprepning och en annan metod som inbegriper sång och musik som ett verktyg för lärande. Studien genomfördes i en svensk kommunal skola med en grupp elever i årskurs 3. LÄS MER

  5. 10. Digitaliseringens påverkan på elevers språkinlärning i årskurs 4-6 : En empirisk studie om lärarens syn på digitala verktygens användning i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Mirsada Causevic; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; digital tools; 4-6 English teachers; digital skills; virtual world; Digitalisering; digitala verktyg; 4–6 engelsklärare; digital kompetens; virtuell värld;

    Sammanfattning : Dagens globaliserade samhälle är sammankopplat bl.a. via den digitala tekniken, vilket bidrar till utvecklingen av individens språk och kommunikationsförmåga. Dagens barn utvecklar sitt engelska språk och digitala kompetenser i skolan men även utanför genom interaktion via sociala medier och spelifiering. LÄS MER