Sökning: "musik engelska"
Visar resultat 16 - 20 av 57 uppsatser innehållade orden musik engelska.
16. Skicklighetens metafysik : särskiljande egenskaper hos kunnande och vetande
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Hur relaterar vetande och kunnande till varandra? Om jag vet att jorden är rund har jag kunskap om ett faktum och om jag kan cykla har jag en förmåga att utföra en viss handling. På ytan verkar detta handla om olika saker. Intellektualismen är en filosofisk uppfattning som säger att kunnande är en form av vetande. LÄS MER
17. Estetiska uttrycksformer i språkundervisning : En studie om sex grundlärares användning av och uppfattning om estetiska uttrycksformer i ämnena svenska och engelska.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur och varför sex lärare i den svenska grundskolan integrerar estetiska uttrycksformer i sin svensk- och engelskundervisning. Begreppen estetik och estetiska uttrycksformer som används i studien definieras i avsnitt 3.2. LÄS MER
18. Estetiska lärprocesser i engelskundervisning 1-3 : ur ett pedagogperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studien handlar om estetiska lärprocesser i ämnet engelska. Syftet med studien är att bidra till en ökad förståelse för hur pedagoger i årskurs 1 - 3 arbetar med estetiska uttrycksformer i engelskundervisning och hur de kombinerar det med icke-estetiskt lärande. LÄS MER
19. Listening comprehension : Digital technology and its effect on the L2 learner’s listening comprehension.
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : The rapid development of new technologies and how these are affecting school age children is in this day and age an area of growing importance. In the context of second language (L2) acquisition, it has been noted that spare time activities of a digital nature impact those pupils who spend more time on activities such as online gaming in the target language than average (Sundqvist 2019, 95-103). LÄS MER
20. Sjunga för att lära : Hur lärare anser att sång, musik, rim och ramsor kan bidra till ett lärande i engelskämnet för årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Engelskämnet bör ses som centralt i skolan då det har en del i elevernas kommande yrkesliv i och med den globalisering som sker i vår värld. Forskning pekar på att musik och sång kan bidra till en mer stimulerande och avslappnad miljö i de yngre skolåren. LÄS MER