Sökning: "musik och medier"
Visar resultat 16 - 20 av 183 uppsatser innehållade orden musik och medier.
16. Övningsmotivation : En kvalitativ studie om hur fem musiklärare på gymnasiet uppfattar sina elevers övningsmotivation i individuella instrument- och sånglektioner
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Den här studien fokuserar i första hand på att skapa förståelse kring hur musiklärare på gymnasiet upplever sina elevers övningsmotivation i individuella instrument- och sånglektioner. I andra hand riktar den in sig på att lyfta fram vilka motivationsverktyg musiklärare använder sig utav för att främja övning mellan individuella instrument- och sånglektioner. LÄS MER
17. “Judge my Spotify” : A user-centred design study exploring content creator mindsets, behaviours and motivations for music sharing on TikTok
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The rise of TikTok has revolutionised our interaction with music on social media, altering how we discover and share songs. Artists recognise TikTok's potential as a launchpad for their careers, while music streaming platforms have embraced user-generated content and introduced features for incorporating music into online sharing. LÄS MER
18. Musikens avtryck : Reflektioner över musikundervisning och dess inflytande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Den här studien har utforskat vuxna människors minnen och erfarenheter av den musikundervisning de fick under mellan- och högstadiet. Studien genomfördes genom kvalitativa intervjuer där deltagarna fick svara på frågor kopplade till meningsfullhet och vilken, om någon, påverkan undervisningen har haft på livet efter skolgången. LÄS MER
19. Playing Words, Speaking Music : An Autoethnographic Study on Intertextual Approach to Classical Composition
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Musik, medier och teaterSammanfattning : This master thesis is an autoethnographic study, wherein the author presents and analyzes her approach to composition practice through intertextuality. Drawing on previous research in literary and musical studies, she aims to identify and/or define the types of intertextuality that she uses in her compositional practice, and their interaction within compositions. LÄS MER
20. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER