Sökning: "nätbaserade kurser"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden nätbaserade kurser.
1. Nära möten på distans : Tillitsfulla möten i digitala kurser i folkbildningen
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Flera studier visar att det tillitsfulla mötet är viktigt inom folkbildningen, men hur skapas det i det digitala rummet? Studien syftar till att bidra med kunskap om strategier och pedagogiska praktiker som stärker det tillitsfulla mötet och skapar en lärmiljö där deltagarna kan vara öppna, dela sina erfarenheter och lära av varandra i nätbaserade kurser. Undersökningen har inspirerats av en designbaserad forskningsmetod. LÄS MER
2. Universitetslärare, universitetsstudenter och lärgemenskap : Social närvaro vid nätstudier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: En av tre universitetsstudenter läser idag via nätbaserade kurser. Nätbaserat lärande är flexibelt och baseras på asynkron kommunikation, men studentgenomströmningen är lägre än på campuskurser. Forskning har visat att nätbaserade lärgemenskaper byggs upp av tre delar; kognitiv närvaro, lärarnärvaro och social närvaro. LÄS MER
3. ACM 9000 : Automated Camera Man
Kandidat-uppsats, KTH/MekatronikSammanfattning : Today’s digital society is changing the way we learn and educate drastically. Education is being digitalized with the use of online courses and digital lectures. LÄS MER
4. Fysioterapeuters användande av kunskapsstöd och om de ser ett behov av ett nätbaserat kunskapsstöd : En enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Introduktion: Behovet av och följsamheten till kunskapsstöd i vården är en aktuell fråga. Läkare som arbetar diagnostiskt och behandlande har tillgång till utförliga nätbaserade kunskapsstöd som läkemedelsboken, internetmedicin och FASS. Det produceras mer och mer forskning inom ämnet fysioterapi. LÄS MER
5. Undersökning av direktuppspelning som pedagogiskt verktyg inom MOOC
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Storskaliga öppna nätbaserade kurser, MOOCar, med självstyrd studietakt skapar en lärandesituation där kursdeltagaren står i centrum och aktivt kan påverka sin egen studieprocess. Ett problem som kursdeltagare upplever är att de får begränsat stöd och hjälp av lärare eller andra kursdeltagare. LÄS MER