Sökning: "nej tack"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden nej tack.
1. Nej tack, jag behöver ingen hjälp! Jag klarar mig själv. : En kvalitativ studie om hur socialsekreterare arbetar för att motivera barnfamiljer till att ta emot stöd, för att motverka återaktualiseringar.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
2. En kvalitativ studie kring familjehems ställningstagande till vårdnadsöverflytt
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : År 2021 var 18 700 barn i Sverige placerade i familjehem (Socialstyrelsen, 2022). En familj som fungerar som ett stöd för barnet som av någon anledning inte har möjligheten att bo med sin biologiska familj. LÄS MER
3. Hospitalitybranschen? Nej tack! - Nyanser av Generation Z och deras värderingar i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
4. Nej tack till onödig reklam! : En studie om riktad marknadsföring via Big Data från ett konsumentperspektiv
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: No thanks to unnecessary advertising! -A study on targeted marketing via Big Data in a consumer perspective Authors: Ricky Carlsson and Alexander Vilhelmsson Supervisor: Anders Parment Key words: Targeted marketing, Big Data, Customer segmentation, Buying process, Integrity concern, Customer relationship management, Marketing communication, Strategic management, Big Data management, Online Behavioural Targeting Introduction: In a world that is globalizing and where digital development is advancing, companies have had to adapt. In recent times with the increasingly more digital world, technology has become an increasingly more relevant factor, not least in marketing. LÄS MER
5. Könsbaserad prisdiskriminering? Nej tack! - en kvantitativ granskning av förekomsten av könsbaserad prisdiskriminering på den svenska marknaden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to examine whether gender-based price discrimination occurs on the Swedish market. If shown, an additional analysis of the result is made to study which gender is subject to discrimination and thus draws a disadvantage on the Swedish market. LÄS MER