Sökning: "ola thufvesson"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden ola thufvesson.

  1. 1. Kan vi lita på ett Premium Fashion företags hållbarhetsarbete?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Perlman; Filippa Waldenström Bjørn; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Sustainability; Green Marketing; Legitimacy; Institutional Organisation; Corporate Social Responsibility; Certifications; Premium Fashion Company; Business and Economics;

    Sammanfattning : Translated title: Can We Trust a Premium Fashion Company's Sustainability Work?: A Qualitative Study on a Premium Fashion Company in Germany and How Their Sustainability Work Permeates Through the Whole Company. University/programme: Lund University, Service Management - Retail Course: KSMK65, Service Management: Bachelor's Degree Essay, 15 credits Authors: Filippa Waldenström Bjørn and Sara Perlman Supervisor: Ola Thufvesson (Department of Service Management and Service Studies) Number of pages: 61 Purpose: The thesis aims to study and analyse a German Premium Fashion Company and its sustainability work, how they implement sustainability, and how its sustainability work permeates through the company. LÄS MER

  2. 2. Finns det en framtid för marknadsförare? - En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Milka Daniel; Emma Blomstedt; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Artificiell Intelligens; Autonomi; Legitimitet; Kreativitet; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Finns det en framtid för marknadsförare? – En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi Universitet: Lund Universitet, Campus Helsingborg Ämne/kurs: KSMK65 - Examensarbete för kandidatexamen, 15 högskolepoäng Författare: Emma Blomstedt och Milka Daniel Handledare: Ola Thufvesson Syfte: Studien syftar till att undersöka hur digitala marknadsförare upplever att AI påverkar deras yrkesroll samt om användningen av AI har upplevts påverka marknadsförares autonomi. Frågeställningar: (1) Vilka upplevda effekter har AI på den digitala marknadsförarens yrkesroll? (2) Hur upplever digitala marknadsförare att AI-teknik påverkar deras autonomi? Metod: Uppsatsen utgår från en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. David mot Goliat - egna märkesvaror och mindre återförsäljares förhandlingspositioner gentemot dess leverantörer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joel Lundqvist; Markus Karlsson; Rebecka Blomkrantz; [2012]
    Nyckelord :förhandlingsposition; återförsäljare; leverantörer; egna märkesvaror; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Vad: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT2012. Författare: Rebecka Blomkrantz, Markus Karlsson och Joel Lundkvist. Titel: David mot Goliat – Egna märkesvaror och mindre återförsäljares förhandlingspositioner gentemot dess leverantörer. Handledare: Ola Thufvesson och Åsa Alftberg. LÄS MER

  4. 4. Bland antika fåtöljer-En studie om upplevelseskapande strategi och dess förhållande till funktionalitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Meltem Gezer; My Ling Hau; Vicky Phu; [2012]
    Nyckelord :upplevelser; upplevelserum; storytelling; funktion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titeln:Bland antika fåtöljer-En studie om upplevelseskapande strategi och dess förhållande till funktionalitet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15hp VT 2012. LÄS MER

  5. 5. E-handel, komplement eller hot till den traditionella handeln? -En fallstudie på Nilson Shoes och dess konkurrenter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Carolin Berggren; Ida Linder; Cecilia Lindgren; [2012]
    Nyckelord :e-handel; detaljhandel; köpbeteende; lojalitet; service och priskänslighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title:”E-commerce, complement or threat to the traditional stores -a case study of Nilson Shoes and its competitors” University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management. Course: SMKK01 Service Management, Bachelor’s Degree, 15 credits, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Carolin Berggren, Ida Linder and Cecilia Lindgren Supervisors: Ola Thufvesson and Kristina Backström Keywords: E-commerce, retail, consumer behavior, loyalty, service, price sensitivity Problem: Electronic commerce in the market for shoes continues to grow when more of the stores' customers choose to do their purchasing over the Internet. LÄS MER