Sökning: "onödigt ont"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden onödigt ont.

  1. 6. Eftermarknadsservice - En hård nöt att knäcka : En kvalitativ studie om eftermarknadsservice och dess roll för olika funktioner inom företaget

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Kragelund; Louise Danell; [2017]
    Nyckelord :After sales services; service; knowledge; innovation; necessary evil; organisational structure; organisational culture; Wissen; innovation; Kundendienst; dienstleistungen; verkauf; Erkenntnisse; organisatorischer Aufbau; Aufbauorganisation; Unternehmenskultur; Eftermarknadsservice; eftermarknad; service; kunskap; innovation; onödigt ont; organisationsstruktur; organisationskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftermarknadsservice har både i tidigare forskning och praktiken länge setts som en svårkontrollerad funktion och även ett nödvändigt ont. Som en potentiell källa till konkurrenskraft genom innovation, marknadsföring, ökad kundnöjdhet och lönsamhet ställer vi oss därför frågan varför företag inte lyckas uppnå eftermarknadsservicens fördelar. LÄS MER

  2. 7. Synen på kalvar, råmjölkstillförsel och kalvrådgivning hos några svenska lantbrukare, rådgivare och veterinärer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Anna Johansson; [2016]
    Nyckelord :kalvar; rådgivning; etik; råmjölksutfodring;

    Sammanfattning : Kalvar är en djurgrupp som ofta glöms av och som under flera år enbart kostar pengar. Det är därför svårt att motivera lantbrukarna att lägga mer pengar och tid på dessa än de upplever nödvändigt. Kalvarna är dock viktiga för framtida produktion och utan kalvar faller hela produktionen. LÄS MER

  3. 8. E-handelsreturer inom heminredning och möbler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Alexander Israelsson; Fredrika Wallberg; [2016]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Return Management; E-handel; Returer; Returprocess; heminredning och möbler;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tillväxten i den svenska e-handelsmarknaden har under de senaste åren ökat och i takt med detta ökar e-handelsföretagens returer. Ehandelsföretagen ser ofta returprocessen som ett onödigt ont och som en kostsam post. LÄS MER

  4. 9. Aj, jag har ont! – En litteraturstudie om hur sjuksköterskan kan bedöma patientens postoperativa smärta

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för hälsa

    Författare :Caroline Eriksson; Olga Holmbeck; [2011]
    Nyckelord :Postoperativ; smärta; smärtbedömning; sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Postoperativ smärta är vanligt förekommande efter en genomgången operation. Den postoperativa smärtan kan leda till onödigt lidande för patienten. Vid en operation utsätts patienten för en större eller mindre ”skada”, där hud, muskler, leder och nerver skadas. LÄS MER

  5. 10. Budgetens funktion i olika organisationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Alexander Cederholm; Magnus Olsson; Jon Sahlin; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Jan Wallander hävdar att budgeten är ett onödigt ont, vilket fick oss att fundera över om det finns någon sanning i detta uttalande eller om de som är kritiska till budgeten har använt den på ett felaktigt sätt, som den inte kan eller ska användas till. Detta gjorde att vi fann ett intresse i att beskriva budgetens funktion i kommuner, privata företag och i de ideella föreningarna samt att förklara skillnader i budgetens funktion mellan de nämnda organisationsformerna. LÄS MER