Sökning: "on my teacher"

Visar resultat 21 - 25 av 901 uppsatser innehållade orden on my teacher.

  1. 21. Att hitta min inre Nimrud - mitt liv som ADHD-musiker

    Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Ghazwan Numan; [2023]
    Nyckelord :Nyckelord: ADHD; violast; musiker; Irak; Baghdad; Malmö; lecture recital; Performing Arts;

    Sammanfattning : Det här är ett masterarbete kring relationen mellan ADHD och musik, inte inom medicin. Med arbetet vill jag lyfta upp fördelar, hyperförmågor och den stora kreativa potential som ADHD ger mig som musiker. Jag fick ADHD-diagnosen först efter flera års studier på Musikhögskolan, och hade innan dess levt 30 år med bara nackdelar med ADHD. LÄS MER

  2. 22. Lärares realiseringar utifrån olika typer av respons.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Andreas Gidstedt; [2023]
    Nyckelord :Realisering; realiseringsträd; objekt; RTA Realization tree assessment tool ; Kommognition; matematikdiskurs; respons; sekvens; situation; utforskande; Topaze-effekt;

    Sammanfattning : The subject of mathematics, based on my experience, is not something that students perceive as creative or exploratory. It seems to be common for teachers to struggle with implementing exploratory teaching methods. LÄS MER

  3. 23. Vem bygger lego i klänning? : En normkritisk studie av pedagogers könsgörande kommunikation och interaktion med eller om barn i fri lek.

    M1-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Moa Sandin; [2023]
    Nyckelord :preschool teacher; traditional gender norms; doing gender; equality; free play; Könsnormer; fri lek; förskola; traditionella könsnormer; förskollärare; göra kön;

    Sammanfattning : The Swedish pre-school has a mission to create an equal and egalitarianeducation where the gender norms in society are challenged. The inspirationto do this study, came from how I have experienced that preschool teacherstalked to children differently depending on the children ́s biological sexduring my workplace-based education and by that were doing genderreproducing traditional gender norms. LÄS MER

  4. 24. Skolans arbete med inkluderingav nyanlända elever : En kvalitativ studie av lärares uppfattningar iteoretiska samt praktisk-estetiska ämnen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Amanda Edberg Wilhelmsson; [2023]
    Nyckelord :Nyanländ elev; inkluderingsarbete; kartläggning; teoretiskt- och praktiskestetiskt ämne.;

    Sammanfattning : This study is based on my own previous experiences in schools, partly duringmy internship, partly during my years as an unlicensed teacher. It arouses acuriosity where my commitment to this is strengthened as it is knowledgethat is needed for my future professional role as a subject teacher. LÄS MER

  5. 25. Se mina styrkor - inte mina svagheter: en kvalitativ analys : Svensklärares praktik kring stöttning för elever med dyslexi/läs- och skrivsvårigheter samt gymnasieelevers uppfattning om stödet de får

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Shpresa Konjusha; [2023]
    Nyckelord :dyslexia; reading and writing difficulties; scaffolding; adjustment; secondary school; primary school; subject Swedish; education; dyslexi; läs -och skrivsvårigheter; stöttning; extra anpassningar; gymnasiet; högstadiet; ämnet svneska; utbildning;

    Sammanfattning : The overall purpose of the present study is to investigate experiences of adaptations and special support during the final years of school, from junior high school to high school. Part of the aim is to analyse teachers' perceptions of the support they provide in the Swedish language subject to students who have dyslexia and/or reading and writing difficulties. LÄS MER