Sökning: "organisationers motiv"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden organisationers motiv.
16. Ekot av en whistleblower : Om organisationer och deras hantering av whistleblowing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur organisationer hanterar de situationer som uppstår då en anställd har utfört en whistleblowing samt vilka motiv som kan identifieras ligga bakom hanterandet. Metod: En tvärsnittsstudie som behandlar fenomenet whistleblowing med en abduktiv ansats. LÄS MER
17. Ännu ett mode? : Övergången till aktivitetsbaserat arbetssätt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund: Kontorens utformning påverkar hur organisationer upplevs internt och externt. Utformningen har förändrats genom tiden vilket till viss del beror på samhällsutvecklingen och moden. LÄS MER
18. VÄRDERINGSARBETESEFFEKTER
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel Värderingsarbeteseffekter, en kvalitativ studie av värderingsarbetets effekter på Attendo Care AB Seminariedatum 2014-06-05 Ämne/kurs FEKH49, Examensarbete i Organisation på kandidatnivå, 15 HP Författare Fanny M Bystedt, Elin Sjunnegård, Isabella Vinke, Petréa Wahlfried Handledare Christine Blomquist Nyckelord Värderingar, värderingsarbete, värderingsarbeteseffekter Syfte Att beskriva och tolka hur medarbetare i ett privat vårdföretag upplever och arbetar med värderingsarbete, samt att diskutera ledningens motiv för, och effekter av, detta arbete. Metod Vi har använt oss av en induktiv ansats, med en kvalitativ metod för datainsamling, samt en konstruktionistisk utgångspunkt. LÄS MER
19. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER
20. Employer Branding - Ett managementkoncept : En kvalitativ studie om översättning, tillämpning samt kommunikation av konceptet
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Employer Branding är ett managementkoncept vars primära syfte är att attrahera och behålla personal. Nyinstitutionell teori redogör däremot för att organisationers motiv att översätta samt tillämpa ett managementrecept så som Employer Branding är att framstå som socialt legitima och bra arbetsplatser. LÄS MER