Sökning: "organisationers motiv"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden organisationers motiv.

  1. 16. Ekot av en whistleblower : Om organisationer och deras hantering av whistleblowing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Caroline Damberg Lindh; Ellen Pettersson; [2014]
    Nyckelord :whistleblowers; repressalier; missförhållanden; organisationers mörka sidor.;

    Sammanfattning : Syfte:  Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur organisationer hanterar de situationer som uppstår då en anställd har utfört en whistleblowing samt vilka motiv som kan identifieras ligga bakom hanterandet. Metod: En tvärsnittsstudie som behandlar fenomenet whistleblowing med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 17. Ännu ett mode? : Övergången till aktivitetsbaserat arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Malin Gustafsson; Ann Kugelberg; Fredrika Larsson; [2014]
    Nyckelord :ABW; activity based workplace; organization fashion; organization ideas; ABW; aktivitetsbaserat arbetssätt; aktivitetsbaserad arbetsplats; organisationsmode; organisationsidéer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kontorens utformning påverkar hur organisationer upplevs internt och externt. Utformningen har förändrats genom tiden vilket till viss del beror på samhällsutvecklingen och moden. LÄS MER

  3. 18. VÄRDERINGSARBETESEFFEKTER

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Bystedt; Elin Sjunnegård; Isabella Vinke; Petréa Wahlfried; [2014]
    Nyckelord :Värderingar; värderingsarbete; värderingsarbeteseffekter; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel Värderingsarbeteseffekter, en kvalitativ studie av värderingsarbetets effekter på Attendo Care AB Seminariedatum 2014-06-05 Ämne/kurs FEKH49, Examensarbete i Organisation på kandidatnivå, 15 HP Författare Fanny M Bystedt, Elin Sjunnegård, Isabella Vinke, Petréa Wahlfried Handledare Christine Blomquist Nyckelord Värderingar, värderingsarbete, värderingsarbeteseffekter Syfte Att beskriva och tolka hur medarbetare i ett privat vårdföretag upplever och arbetar med värderingsarbete, samt att diskutera ledningens motiv för, och effekter av, detta arbete. Metod Vi har använt oss av en induktiv ansats, med en kvalitativ metod för datainsamling, samt en konstruktionistisk utgångspunkt. LÄS MER

  4. 19. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Robin Byström Grein; Simon Hedin; [2013]
    Nyckelord :Cause-related marketing; CRM; corporate social responsibility; CSR; image; win-win-win; socialt ansvarstagande; välgörenhetsarbete; skepticism; relationer;

    Sammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER

  5. 20. Employer Branding - Ett managementkoncept : En kvalitativ studie om översättning, tillämpning samt kommunikation av konceptet

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Solvor Pettersen Landvik; Paulina Jansson; [2012]
    Nyckelord :Employer Branding; Translation Theory; Decoupling; Storytelling; Reputation Management; Employer Branding; Översättningsteorin; Löskoppling; Storytelling; Omdömeshantering;

    Sammanfattning : Employer Branding är ett managementkoncept vars primära syfte är att attrahera och behålla personal. Nyinstitutionell teori redogör däremot för att organisationers motiv att översätta samt tillämpa ett managementrecept så som Employer Branding är att framstå som socialt legitima och bra arbetsplatser. LÄS MER