Sökning: "organisationers vision"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden organisationers vision.

  1. 21. Studenternas upplevelse av Umeå universitetsbiblioteket på webben : användarupplevelsen och surfbeteendet på universitetsbibliotekets sajt, med särskild hänsyn till de med synskada

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Sandra Vedestig; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to function as a guide in the future development of the Umeå University Library’s webbsite by examining its users’ web experiences as well as their web surfing behaviours. In this essay, a number of opinions in usability and accessibility coming from writers and organisations are presented. LÄS MER

  2. 22. Arbetsgivarvarumärket inifrån och ut

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jonathan Hasse; Victor Aaröe-Holm; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; Internal branding; Branding; Arbetsgivarvarumärke; Internt varumärkesarbete; Varumärkesbyggande; War of talent; Social Sciences;

    Sammanfattning : The acknowledgement that organizations have an employer brand, combined with the rising demand of highly qualified workers, has led to countless best practice models and employer brand consulting agencies specializing in managing organizations’ reputation as employers. Early definitions describe employer branding as aimed at both potential and existing employees in order to attract, but also retain a talented workforce. LÄS MER

  3. 23. I skuggan av frånvaron : en studie om hur chefer arbetar med frånvaro

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Therese Lönnberg; Mirela Smailagic; [2012]
    Nyckelord :Frånvaro;

    Sammanfattning : Titel: I skuggan av frånvaron – en studie över hur chefer arbetar med frånvaron Författare: Mirela Smailagic och Therese Lönnberg Handledare: Olle Duhlin Institution: Linnéuniversitetet Kurs: Företagsekonomi III – organisation, examensarbete 15 hp Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur organisationer hanterar frånvaro. En jämförelse kommer att göras mellan fyra olika statliga organisationers kundtjänst för att se dess likheter och skillnader i denna fråga. LÄS MER

  4. 24. Balanserade styrkort i statliga organisationer - Om, hur och betydelse?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Kennerth Eriksson; Leo H Koch; [2010]
    Nyckelord :Balanced Scorecard; Balanserat styrkort; statliga organisationer; BSc; verksamhetsstyrning; ekonomistyrning; styrsystem;

    Sammanfattning : Abstract Bachelor thesis G3 in Business Administration, Linnaeus University School of Business and Economics, Financial Control, 2FE90E, Spring Semester 2010 Authors: Kennerth Eriksson and Leo H Koch Advisor: Lars-Göran Aidemark Title: Balanced Scorecard in governmental organizations – About, how and its meaning. Background:  The Balanced Scorecard is a Control System that includes both financial and non-financial measures which intend to link the short-term business management with the long term vision and strategy. LÄS MER

  5. 25. Delaktighet eller skendialog? En studie av medarbetarskapets betydelse för organisationers internkommunikation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Levander; Kajsa Persson; [2010]
    Nyckelord :dialog; ledarskap; medarbetarskap; internkommunikation; medarbetare; delaktighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: Participation or manipulation? A study of the importance of co-workership in organizations’ internal communication. Author: Josefin Levander and Kajsa Persson Advisor: Mats Heide Keywords: Internal communication, co-workers, co-workership, leadership, dialogue, participation, critical upward communication Problem: The field of internal communication lack studies of the importance of co-workers. LÄS MER