Sökning: "party communication"

Visar resultat 1 - 5 av 352 uppsatser innehållade orden party communication.

  1. 1. LE OCH VINKA POLITIKER! En kvantitativ innehållsanalys av svenska EUparlamentarikers självpresentation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Reis; [2024-03-04]
    Nyckelord :Social Media; Instagram; Political Communication; Selfpresentation; Political Personalization; Gender;

    Sammanfattning : The evolution of social media has changed the way people communicate, among other things the political communication. On social media political actors can communicate directly to their audience and circumvent the traditional media, and it is also platforms that have a more personal focus. LÄS MER

  2. 2. "JAG PRATADE OM SOCIALTJÄNSTLAGEN, SoL, OCH TOLKEN MÅLADE UPP EN SOL" : En kvalitativ studie om socialsekreterares upplevelser och utmaningar i det professionella mötet med klient där tolk är närvarande.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Maja Stråhle; Tova Danngren Stenlund; [2024]
    Nyckelord :Social worker; interpreter; power; communication; social work; Socialsekreterare; tolk; makt; kommunikation; socialt arbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka socialsekreterares upplevelser och utmaningarmed tolkanvändning i det professionella mötet. Studien utgick från en kvalitativ metod sombestod av sju semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Mortgage Information and Consumer Understanding : A Study of Swedish Banks

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Gustav Andersson; Ludvig Borges Månsson; [2024]
    Nyckelord :Mortgage; communication; banks; financial sustainability; consumer behavior; CSR;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to examine and see how communication betweenbank and customer in the Swedish mortgage market is processed. Several theoriesthat have been used in this study highlight how consumers think when they makefinancial decisions. LÄS MER

  4. 4. Politisk kommunikation i det moderna medielandskapet : En frameanalys på Sverigedemokraterna och Vänsterpartiets framställningar av säkerhetspolitik på sociala medier och dess interaktioner från allmänheten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Vendela Hallingbäck; Hanna Zier; [2024]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; sociala medier; framing; agenda-setting; interaktioner; säkerhetspolitik;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how political communication of security policy is presented by Swedish parliamentary parties in the context of media development. Political actors have been given increased opportunities to communicate with the public, therefore the aim of this study is also to investigate how their political communication affects the interactions that it creates, such as readers' commentary on social media. LÄS MER

  5. 5. Populism i Socialdemokraternas Almedalstal : En idealtypsanalys av Socialdemokraternas tal i Almedalen valåren 2010, 2014, 2018 & 2022

    M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emma Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Populism; speeches in Almedalen; the Social Democrats and Sweden;

    Sammanfattning : This study aims to examine the existence of populism in campaign speeches held by the Swedish party the Social Democrats in the election years 2010, 2014, 2018 and 2022 in Almedalen. By attempting to answer if there is any populism in the party´s speeches, and if the populism has increased over the years, the essay will analyze the speeches using a qualitative text analysis and a descriptive idea analysis. LÄS MER