Sökning: "pedagogical teaching aid"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden pedagogical teaching aid.

  1. 1. Digitala verktyg som pedagogiskt hjälpmedel i skrivundervisningen : En litteraturöversikt som granskar på vilka olika sätt digitala verktyg kan användas som pedagogiskt hjälpmedel för att främja elevers skrivutveckling i åk 4–6 i svenskämnet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Madicken Karlsson; Sherife Hashani; Jasmin Cherri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Framväxten av ett digitalt samhälle har lagt avtryck i skolans uppdrag. Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet (Skolverket 2022, s.8) beskriver att elever i dagens samhälle behöver förses med en digital kompetens. Digitala verktyg har också implementerats i högre utsträckning i undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Pedagogical Tools Available for the Development of Reading Skills in English as a Second Language (ESL) for Students with Dyslexia - A Literature Review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sebastian Lindgren; [2023]
    Nyckelord :dyslexia; reading skills; reading comprehension; literacy; pedagogical tools; English as a Second Language ESL ; English as a Foreign Language EFL ; upper secondary school.;

    Sammanfattning : Dyslexia is a widely known disorder that impairs the diagnosed students’ literacy in multiple ways. There is a lot of research done on how dyslexia hinders literacy skills in a person's first language; however, not as much research has been done on how the disorder affects the reading skills in English as a second language (ESL). LÄS MER

  3. 3. Grammar Teaching Beliefs and Practices Among EFL Teachers. A Literature Review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Johan Ericsson; Lisa Wassén; [2022-08-03]
    Nyckelord :English; Teacher beliefs; Teacher practice; EFL; Grammar teaching;

    Sammanfattning : This review focuses on grammar teaching beliefs and practices among EFL teachers, specifically those teaching at the high school level. The aim of the review is to achieve an updated understanding of the relationship between beliefs and practices by reviewing the most recent studies on the topic. LÄS MER

  4. 4. Drama i grundsärskolans undervisning : en intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Camilla Palm; [2022]
    Nyckelord :drama; compulsory school for pupils with learning disabilities; intellectual disability; teaching; didactics; drama; grundsärskola; intellektuell funktionsnedsättning; undervisning; didaktik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to illustrate how drama can be used as a pedagogical tool in compulsory school for pupils with learning disabilities, and the conditions needed for drama to become a meaningful element in teaching. Five qualitative interviews were conducted with teachers with experience of drama in special school teaching. LÄS MER

  5. 5. Digitala läromedel, en möjlighet eller ett hinder i engelskundervsningen? : En studie om hur engelsklärare i mellanstadiet använder digitala läromedel i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mariana Shamoun; [2022]
    Nyckelord :Digital teaching aids; english education; TPACK; middle school; ESL; Digitala läromedel; engelskundervisning; TPACK; mellanstadiet; ESL;

    Sammanfattning : Digital teaching aids have become increasingly available in Swedish primary education. One subject which, however, is still dominated by analogue teaching aids is English. The purpose of this study is to gain knowledge about how English teachers in grades 4–6 use digital teaching aids in teaching. LÄS MER