Sökning: "peer instruction"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden peer instruction.

  1. 21. Anpassning och differentiering av undervisning i ett klassrum för alla : Strategier för anpassning av undervisning i teori och praktik och dess effekter på elevers delaktighet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Sandra Aadalen; [2015]
    Nyckelord :differentiation; adjustments; instruction; inclusion; anpassning; differentiering; undervisning; inkludering;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka om och hur undervisning är anpassad eller differentierad baserat på antagandet att elever är varierade och lär på olika sätt samt hur lärares praktik förhåller sig till samtida forskning på området. Uppsatsen undersöker vidare huruvida specifika anpassningar relaterar till ökad delaktighet hos elever. LÄS MER

  2. 22. Praktikgemenskaper - professionsutveckling för lärare : Anser lärare att de utvecklat kunskap och kompetens gällande bedömning för lärande genom TLC?

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Pi Högdahl; [2015]
    Nyckelord :culture; structure; changeagent; communities of practice; peer learning; teacher learning community; design for learning; assessment for learning;

    Sammanfattning : Research shows that schools are largely a professional solo cultures (Blossing 2014), which impede teachers' professional development as learning takes place in social interaction and through living-practice dilemmas (Wenger 1998/2004). Changing cultures is difficult, not least in the world of education that on the whole has been a solo culture since the establishment of convent schools. LÄS MER

  3. 23. Can Learning Organization Qualities be Trained in the School System? A Case Study at Apelgårdsskolan in Rosengård

    Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen; Lunds universitet/Ekonomihögskolan

    Författare :Erik Lindberg; Johan Fredriksson; [2014]
    Nyckelord :Learning Organization; Supplemental Instruction; SI; Human Capital; peer-to-peer; learning how to learn; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: ABILITY > KNOWLEDGE - Can Learning Organizational Qualities be trained in the school system through Supplemental Instruction, and if so, how early? Issue of Thesis: The acceleration of the amount of knowledge that an organization in the 21st century needs to process is growing with exponential numbers. In order to survive, the organizations need to transform themselves into Learning Organizations. LÄS MER

  4. 24. Det flippade klassrummet : ur ett elevperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Ida Peters; [2014]
    Nyckelord :Flipped classroom; flippat klassrum; peer instruction; fenomenografi; elevperspektiv;

    Sammanfattning : Studien, som utfördes på en kommunal gymnasial och vuxenutbildning, syftar till att undersöka elevers uttryckta uppfattningar av fenomenet "det flippade klassrummet". Det flippade klassrummet är ett arbetssätt som innebär att det som traditionellt sker i klassrummet nu äger rum i hemarbetet och tvärtom. LÄS MER

  5. 25. Vad sker i elevers parskrivande vid datorn? : Observation av fyra elevpar i årskurs ett

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Pedagogiskt arbete

    Författare :Kristin Petersson; [2013]
    Nyckelord :Interaction; Computer; Writing; Reading; Peer collaboration; Observation;

    Sammanfattning : The aim with this study is to explore if and how linguistic learning takes places when four pairs ofstudents in grade one writes on the computer. Observations of eight students took place duringtwelve lessons to investigate what happened during their writing processes. LÄS MER