Sökning: "peer instruction"
Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden peer instruction.
6. University Staff and the Internationalization of Higher Education in Australia and South Korea : A Critical Realist Scoping Study
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Though more recognition has been placed on the cruciality of university staff in their roles supporting the internationalization of higher education (HE), research-based understandings of micro level engagement have been largely neglected. This critical realist scoping study explores the extent of peer-reviewed articles published between 2017 and 2022 regarding university staff experiences and perceptions of internationalization in Australian and South Korean HE. LÄS MER
7. Aktiva högstadieelever : En litteraturstudie av effekter av aktiva lärmetoder i naturvetenskaplig undervisning på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Många studier har genom åren visat på effektiviteten av aktiva lärmetoder hos studenter på universitet och senare även i undervisning av små barn. Effekten av dessa metoder på högstadieungdomar är däremot inte väl kända. LÄS MER
8. Promoting conceptual understanding in high-school physics : Exploring the effects of using an audience response system
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Research shows that students may be proficient in solving physics problem mathematically but still lack a fundamental understanding of the phenomena in question. One reason may be that a traditional approach to physics instruction emphasises instructors transfer of material to the students and problem-solving, sometimes at the expense of conceptional understanding. LÄS MER
9. ”Är det rätt?” Klassrumsinteraktion och positionering mellan vuxna L2-inlärare i en svenska som främmandespråkskontext
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : For foreign language learners, possibilities of interaction in the L2 often are very restricted in everyday life. Classroom interaction between learners (peer interaction) plays therefore an important role in foreign language learning, especially in case of relatively small languages as Swedish. LÄS MER
10. Hur hanterar lärare elevers olika nivåer i läsundervisning?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Det finns flera sätt att lära sig att läsa men för många barn är det en komplex process som både lärs in i och utanför skolan. Barn lär dessutom på olika sätt vilket gör att läraren i svenska måste ha olika pedagogiska redskap för att kunna möta barnens olika nivåer i läsundervisningen. LÄS MER