Sökning: "peer instruction"

Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden peer instruction.

  1. 16. VAD HÄNDER EFTER EN FLIPP? En studie av interaktion i det flippade klassrummet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Heather Nesbit; Linus Hugo; [2018-08-07]
    Nyckelord :Flipped classroom; inverted classroom; flippat klassrum; interaction; interaktion; peer instruction; peer-assisted learning; cooperative learning; collaborative learning; kooperativt lärande; kollaborativt lärande; grundskola; primary school; secondary school; high school.;

    Sammanfattning : The main role the flip appears to be to provide prior understanding of the lesson content and to free up time in the classroom for interaction. In both of these cases it is necessary to have the flip outside of lesson time... LÄS MER

  2. 17. The learning approaches promoted by the physics department towards the first-year students at Lund University.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Albert Eisenschmidt; [2018]
    Nyckelord :Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : In the field of educational psychology are two type of learning approaches commonly mentioned; deep learning and surface learning. These two learning approaches contains methods used by the students, for instance, memorizing (surface learning) and hypothesize (deep learning). LÄS MER

  3. 18. "Man vill bara slippa F:et" : Hur två gymnasieelever i läs- och skrivsvårigheter upplever engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Kristin Sandberg; [2018]
    Nyckelord :Reading- and writing difficulties; phenomenology; life-story interview; academic self-concept; assessment of learning; Läs- och skrivsvårigheter; fenomenologi; livsberättelse; akademisk självbild; bedömningspraktiker;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att förstå hur två gymnasieelever i läs- och skrivsvårigheter, på olika yrkesprogram, upplever sin undervisning i kursen Engelska 5. Följande frågeställningar har valts för att nå studiens syfte: Hur upplever eleverna att deras läs- och skrivsvårigheter påverkat deras studieresultat i kursen Engelska 5? Hur upplever eleverna att studieresultaten i kursen Engelska 5 påverkat den akademiska självbilden? Hur upplever eleverna olika bedömningspraktiker i engelskundervisningen? Studien har en kvalitativ ansats med livsberättelseintervju som metod. LÄS MER

  4. 19. Teaching Academic English to English Learners : A literature Review on Classroom Practice

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Anneli Mattsson Kershaw; [2017]
    Nyckelord :Academic English; BICS; English language learners; English as a second language; systemic learning theory; teaching practices; cognitive theory; teachers’ training; scaffolding.;

    Sammanfattning : The level of fluency in the genre specific language of schooling, also known as Academic English (AE), determines students’ success in school. Government agencies that legislate school policies therefore give teachers the directive to conduct education in ways that promote communicative abilities in academic English across all curricula. LÄS MER

  5. 20. Flipp eller flopp : En undersökning om hur flipped classroom används i matematiken i skolans yngre år

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Madelene Holmberg; [2017]
    Nyckelord :Aktivt lärande; Digitala verktyg; Flipped classroom; Matematik; Peer instruction; sociokulturell teori;

    Sammanfattning : Syftet med den här fallstudien var att se hur några lärare och elever i årskurs 1-3 arbetar med flipped classroom och vilken inställning de har till arbetssättet, samt vilka för- och nackdelar det finns med metoden. Studien gjordes som en kvalitativ undersökning där både intervjuer, klassrumsobservationer och enkätundersökningar har använts för att ta reda på lärarnas och elevernas personliga uppfattningar och erfarenheter. LÄS MER