Sökning: "personal lönsam"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden personal lönsam.

  1. 1. Vem blir en padel-entreprenör? : En studie om hur entreprenörer identifierat padel som en affärsmöjlighet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Hampus Johansson; Jonathan Löfberg Elg; Jesper Axelsson; [2022]
    Nyckelord :identify a trend; finding business opportunities; personal entreprenuership; entreprenuer as a person; entreprenuerial alertness; trend or fad; effectuation.;

    Sammanfattning : Trender är ett fenomen som innebär en tydlig och stabil förändring av något på marknaden. Inom sportens värld finns det en trend som varit speciellt uppmärksammad och aktuell de senaste åren. LÄS MER

  2. 2. Proof of Concept for Automating Personal Settings in Construction Machines with a Mobile Application : An Observational Study on Transferring Data at Volvo

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Estelle Hue; Vera Lindström; [2022]
    Nyckelord :Design Science Paradigm; Construction; Proof of concept; Agile; Qualitative; Inductive; Observational; Digital platform; Personal settings; Software; Configurations; Mobile Application; Bluetooth; User Interface; Design; Prototype; Industrial Process Automation; Design Science Paradigm; Konstruktion; Proof of Concept; Agile; Kvalitativ; Induktiv; Observationsbaserad; Digital plattform; Personliga inställningar; Programvara; Konfigurationer; Mobilapplikation; Bluetooth; Användargränssnitt; Design; Prototyp; Industrial Process Automation;

    Sammanfattning : In today’s market, digitization and automation are crucial for the survival of most companies due to the high level of software already present. The need to adapt to the demands of the day, forces a big mechanical company to perform a paradigm shift towards becoming a software producing company as well. LÄS MER

  3. 3. Förtroende är nyckeln till goda kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrik Johansson; Edward Moding; Elias Persson; [2021]
    Nyckelord :Kundrelationer; Förtroende; Kontinuitet; Lönsamhet; Långsiktighet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Förtroende är nyckeln till goda kundrelationer Seminariedatum: 2/6 2021 Ämne, kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Edward Moding, Elias Persson & Patrik Johansson Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Kundrelationer, Förtroende, Kontinuitet, Lönsamhet, Långsiktighet Forskningsfråga: Hur arbetar bolagen inom fastighetsrådgivningsbranschen för att förbättra och bibehålla sina kundrelationer? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsrådgivare som arbetar med affärsområdena värdering & analys samt transaktionsrådgivning förbättrar och bibehåller sina kundrelationer. Genom att belysa hur bolag idag arbetar med sina kundrelationer kan en bredare förståelse skapas, vilket kan bidra till att fastighetsrådgivningsbranschen utvecklas. LÄS MER

  4. 4. Verksamhetsstyrning i gasellföretag : En kvalitativ studie om personal-, handlings- och resultatstyrning i svenska gasellföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Gabriel Knutsson; Rasmus Berg; [2021]
    Nyckelord :Gazelle companies; growth; corporate culture; personnel control; action control; result control and business management.; Gasellföretag; tillväxt; företagskultur; personalstyrning; handlingsstyrning; resultatstyrning och verksamhetsstyrning.;

    Sammanfattning : Inledning: Gasellföretagens utmaning är att de arbetar under en väldigt hög tillväxt. Attständigt lyckas bibehålla en snabb och lönsam tillväxt med hög kvalitét blir allt svårare när detska göras i en snabbföränderlig och oförutsebar miljö. LÄS MER

  5. 5. Utmaningar och möjligheter med en omnikanalstrategi för ICA-handlare i norrland

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nils Appelqvist; Micael Brännström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denökadedigitalisering har medfört en uppkomst av nya försäljningskanaler som webbsidor, applikationeroch sociala medier, vilket har gettkonsumenter mer information ochval än tidigare.Denna strukturomvandling är dock inte lika omfattande i Sverige som i vissa andra länder. LÄS MER