Sökning: "pokemon"

Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade ordet pokemon.

  1. 11. "Det är ju enklare att fånga en Pikachu än en IS-rekryterare" - En antropologisk studie av Pokémon Go

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Emelie Ytterberg; [2019]
    Nyckelord :Pokémon Go; Augmented Reality; AR; Nostalgi; Samlande; Socialantropologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under sommaren 2016 slog mobilspelet Pokémon Go igenom världen runt inom loppet av dagar. Samtidigt präglades världen av oroligheter i form av politisk instabilitet och diverse humanitära kriser. I den här uppsatsen ämnar jag undersöka varför Pokémon Go blev ett globalt fenomen ur ett antropologiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 12. Evaluating the Usability and Suitability of a Live Hockey Visualization in Mobile Augmented Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Weinz; [2019]
    Nyckelord :Human-computer interaction; mobile augmented reality; sports; usability; suitability; information visualization.;

    Sammanfattning : During the last couple of years, mobile augmented reality (MAR) has seen an increase in its potential due to improved available hardware and software. Applications such as Pokémon GO and IKEA Place are just a few of the successful ways MAR can be used in. LÄS MER

  3. 13. Pokémon GO, underhållning eller arbete? : En studie om upplevelser och värdeproducerande aktiviteter i spel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Martina Fredriksson; Hanna Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Mobile games; Labour; Digital labour; Autoethnography; Interviews; Mobilspel; digital underhållning; lek; arbete; labour; intervjuer; autoetnografi;

    Sammanfattning : This paper investigates players experience of the augmented reality game Pokémon Go in relation to value producing activities. The game uses geographical places to encourage people to walk around in the real world. The goal of the game is to find and catch all 700 different types of pokémon. LÄS MER

  4. 14. Fenomenet Pokémon GO: Framgångsfaktorerna bakom spelsuccén utifrån ett användarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Evelyn Gustavsson; Emma Shakespeare; [2019]
    Nyckelord :Pokémon Go; usability; success factors for mobile games; gaming experience;

    Sammanfattning : Sedan de första mobila spelen släpptes har tekniken utvecklats och så kallade exergames, vilka ställer krav på fysisk förflyttning för att avancera blir allt vanligare. År 2016 släpptes mobilspelet Pokémon Go och har, mätt med avkastning och popularitet, dominerat den mobila spelmarknaden. LÄS MER

  5. 15. Förstärkt verklighet med ARCore : Utveckling av en förstärkt verklighetsapplikation i Android med Kotlin och Azure

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Jacob Hübsch; Magnus Persson; [2019]
    Nyckelord :ARCore; Kotlin; Azure; Android; Visual Studio; Augmented Reality; Förstärkt Verklighet;

    Sammanfattning : The technology of “augmented reality” has existed in an experimental stage since the early 1990s, but it is not until around year 2010 that commercial use in the form of both hardware and software became available, for example, when Pokémon GO and Google Glass were announced. The aim of this thesis is to develop a mobile application that utilizes the technique of augmented reality to gain an insight into the technique’s potential, as well as the various tools available in this type of development. LÄS MER