Sökning: "pokemon"

Visar resultat 31 - 35 av 41 uppsatser innehållade ordet pokemon.

  1. 31. Pokémon Go - En ny syn på aktivitet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Louise Löfgren; Martina Perdomo de Pietro; [2017]
    Nyckelord :Health Promotion; Pokémon Go; interactive apps; physical activity; qualitative research; children; health counseling; Hälsopromotion; Pokémon Go; interaktiva appar; fysisk aktivitet; kvalitativ forskning; barn; hälsovägledning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva barn och föräldrars upplevelse av att spela PokémonGo, samt att redogöra vilka komponenter som motiverar till fysisk aktivitet. Genom enkvalitativ metod med latent ansats utfördes fyra stycken intervjuer med hälsopromotion ifokus. LÄS MER

  2. 32. Should I stay or should I… Pokémon Go? : En undersökning av svensk massmedias diskussion om det digitala spelet Pokémon Go

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Erika Svensson; [2017]
    Nyckelord :Mass Media; Moral Panic; Pokémon Go; Digital games; Telepresence; digitala spel; moralpanik; massmedia; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Since digital games entered the market they have been classified as a problematic medium, something that makes people aggressive and isolated from their surroundings. A stereotype of a white, adult male, playing alone and killing virtual people started to spread in the public. LÄS MER

  3. 33. Gotta catch them all : En kvalitativ studie om sociala aspekter av Pokémon Go

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Marco Vaarala; Matilda Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Pokémon Go; socialt spelande; Symbolisk interaktionism;

    Sammanfattning : Mobilapplikationen Pokémon Go lanserades sommaren 2016 och fick snabbt global spridning. Tidigare forskning om Pokémon Go visar att spelet har ett positivt inflytande både på fysisk och psykisk hälsa, genom att spelare rör på sig mer och att människor med social ångest tar sig ut. LÄS MER

  4. 34. Beyond the hype : A study of non-user perspectives

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Carl Alnebo; Christoffer Svensson; [2017]
    Nyckelord :Non-use; User; Hype; Nostalgia; Addiction; Technology; Pokémon GO; Augmented Reality;

    Sammanfattning : Today's rapid technological development in relation with social networks create efficient information flows in everyday life. It creates conditions for so-called "hypes" that are described as an exponentially growing trend of testing a new product. LÄS MER

  5. 35. Barnen ritade Pokémon och gjorde Olof i snön : En studie om populärkulturens roll i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Paula Krantz; Hanna Lindgren; [2017]
    Nyckelord :populärkultur; barns intresse; sociokulturellt perspektiv; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med vår forskningsstudie har varit att undersöka pedagogers uppfattningar kring populärkulturens roll i förskolan. Det sociokulturella perspektivet ansåg vi skulle hjälpa oss att på ett bra sätt belysa detta ämne. LÄS MER